Gissa position

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Då tar vi den här, borde vara ganska lätt men jag fotar inte mycket när jag är ute och vandrar:
IMG_4810.JPG

Verkar som det behövs en ledtråd för att få igång lite gissningar. Fjällsilhuetterna i fonden är nog bland de mer välkända i Sverige, inte minst i operahistorien.

/Anders

Ovanligt med operareferenser i den här tråden! Den enda opera jag kan komma på från trakten är Arnljot av Peterson-Berger, men jag vet inte vilka fjäll som förekommer där. Kanske Oviksfjällen?

Ovanligt med operareferenser i den här tråden! Den enda opera jag kan komma på från trakten är Arnljot av Peterson-Berger, men jag vet inte vilka fjäll som förekommer där. Kanske Oviksfjällen?
Arnljot stämmer, och Oviksfjällen, "Alltjämt de mäktiga fjäll sig välva högt över solglänsta sund och skogar, som gamla slumrande ättehögar, så sagoblå."

Men var är bilden tagen?

/Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips