Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Verkar som det behövs en ledtråd för att få igång lite gissningar. Fjällsilhuetterna i fonden är nog bland de mer välkända i Sverige, inte minst i operahistorien.
Ovanligt med operareferenser i den här tråden! Den enda opera jag kan komma på från trakten är Arnljot av Peterson-Berger, men jag vet inte vilka fjäll som förekommer där. Kanske Oviksfjällen?
Ovanligt med operareferenser i den här tråden! Den enda opera jag kan komma på från trakten är Arnljot av Peterson-Berger, men jag vet inte vilka fjäll som förekommer där. Kanske Oviksfjällen?
Arnljot stämmer, och Oviksfjällen, "Alltjämt de mäktiga fjäll sig välva högt över solglänsta sund och skogar, som gamla slumrande ättehögar, så sagoblå."
Arnljot stämmer, och Oviksfjällen, "Alltjämt de mäktiga fjäll sig välva högt över solglänsta sund och skogar, som gamla slumrande ättehögar, så sagoblå."