Gissa position

Nu har jag aldrig varit där, men baserat på ledtrådarna kan jag tänka mig att det är vindskyddet vid Spaagkenhke som vi ser på första bilden.

/ Stefan
Det stämmer bra! Alltså vindskyddet vid Sockertoppen (Gihperegaejsie), i dalen Spaagkehke. Tråden är din Stefan.
20190926_192347.jpg20190926_192405.jpg

Alltid kul när man gissar rätt :)

Fint område som jag bara måste besöka någon gång!! Då ställer jag väl samma gamla fråga som tidigare, var är den här bilden tagen?

bildfraga7.JPG

/ Stefan

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Helt riktigt Thure. Det är den lilla glaciären på Ravdoajvve man ser på 2:a bilden.

Som jag minns det blev det ledavsnittet klart ett par år innan Gränsleden västerut från Ritsem. Var mycket tal om att det var för extrem i media….men jag tyckte det var en väldigt trevlig led. Jättefin blandning mellan fjällbjörkskog i början och kalfjäll nära norska gränsen.
Bollen är din!!

/ Stefan

Ledtråd. En bit typ 500 meter in i bilden från fotopositionen finns en bro över älven. I dalen men inte precis förbi tältplatsen har det tidigare gått en vinterled som numera är nedlagd. Men en sommarled passerar över bron.

Thure

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.