Gissa position

Flatruet är lite för långt norrut istället. Vi slog upp tältet bredvid vår radioplats. Bortanför tjärnen så kan det nog finnas en och annan supporter av Hammarby...

fotboll2.jpg
 
Hmm, ser kanske ut som Storviglen vid horisonten? I så fall kanske ni tältar nära Rödfjällstjärnen sydväst om Tänndalen? Där har jag själv tältat..........
 
Stämmer bra Per. Vi slog upp tältet vid lilla tjärnen syd om Rödfjällstjärnen. Här passerar nog många Gröna och Vita bandare :)

Stafettpinnen över till dig.
 
Svaret är rätt! Dalgången (Skebleskalet) ingår i Vindelfjällens naturreservat som är större än Sarek och Padjelanta tillsammans. Här finns mycket att se. Ny bild från Sauvakavelija!
 
Hej!

Om jag inte ser helt fel är det där sjön 1506 nedanför Tjäktjatjåkka. Ska enligt uppgift vara Sveriges näst högst belägna.

/ F
 
Hej!

Om jag inte ser helt fel är det där sjön 1506 nedanför Tjäktjatjåkka. Ska enligt uppgift vara Sveriges näst högst belägna.

/ F
Du ser helt rätt! Det är den sjön, men numera är den sjön 1501 (möh) och nummer tre på listan, enligt uppgift här:

Nästa bild, var så god!
(och här en bild till av sjön:))
IMG_2298.JPG
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.