Gissa position

fina områden! ska förbi där imorgon.
det finns ju nån historia om att nån fransk upptäcksresande letade efter världens ände nån gång på 1800talet, och kom tillslut till bieskecohkkas västra udde(just väster om rasakcohkka) i dåligt väder och utan sikt, och ska då ha utnämt platsen till världens ände och satt fast en stålplakett på nån sten som ska gå att hitta än idag. vet nån mer?

ok, vilket fjäll står jag på här för lite mer än ett år sen?

Bilagor

• IMG_8309.JPG
    IMG_8309.JPG
    2 MB · Visningar: 90
Vi ser Liddubáktis omisskänliga profil längst till höger och därefter (åt vänster) Siŋŋičohkka och Guobirčohkka, med en liten bit av Duolbagorni som kikar fram längst bak. Av perspektivet att döma skulle jag därmed säga att svaret på frågan är Roavgoaivi.

jajemen roavgoaivi är rätt svar! tänkte att det va lite likt förra gåtans berg rásakcohkka,sällan besökt men ofta skådat.
ni får en rykande färsk bonusbild på rásakcohkka(i vänstra delen av bilden),såhär såg det ut för en timma sen.
nästa bild kalle!

Bilagor

• 20220220_151931.jpg
    20220220_151931.jpg
    2.5 MB · Visningar: 93
  • Gilla
Reactions: EHJ

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag längtar verkligen efter att se lunndörrsfjällen på nära håll! Vart är denna bilden tagen?

Bilagor

• Bild 4.JPG
    Bild 4.JPG
    6.8 MB · Visningar: 93

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.