Gissa position

Sååklart var det nu inte utan krävde en del googlande :)

Här hade vi behövt en bättre bro, men lyckades att komma över torrskodd. Men vilken jokk är det som svämmade över så här?
IMG_3120.JPG

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Rätt! Om jag minns rätt så var det den nordligaste av armarna. Vi är alltså på Kungsleden i Tjäktjavaggi. Numera finns det en hängbro över jokken, 23 m lång. Nästa bild, var så god!
Den här bron hade varit bra där och då :). Vilken bro är det? Möjligen är det den längsta bron av den här typen (hängbro med två pyloner, max en skoter åt gången) som finns utmärkt på Lantmäteriets fjällkartblad.
837457i738947.jpg

Senast ändrad:
Kan det vara längs kungsleden i närheten av Västerfjäll? Min usla karta ger namnet Tjeggelvas på sjön söder om bron jag tänker på.
Nej, det är inte rätt. Det är inte någonstans längs Kungsleden. Bromarkeringen där vid Västerfjäll indikerar i själva verket en dubbelbro där ingen av broarna är lika lång som den här.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.