Gissa position

Du är strax söder om Jirestugan norr om Hemavan och man ser Praahkoetjåhke i bakgrunden. Jokken är Guevtelsjokken och till höger ser man utlöparen från Tjuolantjåhka.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Du är strax söder om Jirestugan norr om Hemavan och man ser Praahkoetjåhke i bakgrunden. Jokken är Guevtelsjokken och till höger ser man utlöparen från Tjuolantjåhka.

Helt riktigt, förutom att det främst är Praahkoenjuenie vi ser längst bak; själva Praahkoetjåhke är om jag inte misstar mig endast halvt synligt längst till vänster bakom sluttningen på Rågkoenjuenie.

Nästa!

Javisst, ... juenie, inte tjåhke ska det vara ;) Så fel kan det bli när man stirrar på de enstaka namn på kartbilden för att få stavningen rätt.

Men nu tillbaka till vintern och dess nöjen:
Var äger denna roliga pulkaåkning rum?

Bilagor

• IMG_0094.jpg
    IMG_0094.jpg
    38.7 KB · Visningar: 355
Inte så mycket att gå på i den bilden. Storulvån var min första tanke men där är det nog inte så mkt granar som på bilden.

Ģrövelgården?

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips