Gissa position

En ledtråd för de som vill gissa på min bild är att någon firar 73 år idag
Den klarade jag. ;) Kungens födelsedag var det igår.
Kungsleden men Saltoluokta är närmare än Kvikkjokk?
Kolla kartan - ingen träff :(
Kolla egna bilder - träff :)
8685789133_c1af31b51c_o_d.jpg

https://www.flickr.com/photos/fjaellraev/8685789133/in/album-72157633364871570/
Du är en bit norr om Sitojaure, toppen vet jag inte men kannske Tjiraksjnjurttje?
Ja det är den ;) https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=42126&page=1021

Om det blir godkännt lämnar jag startplatsen fri til valfri person, har själv liten ont om bilder och tid.

Henning

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tar pinnen, ett gammalt inscannat negativt. Var är vi?

Peter HP

Bilagor

• film5_neg20_150_DxO.jpg
    film5_neg20_150_DxO.jpg
    70.8 KB · Visningar: 498
Är vi i Abiskoalperna då? Ballinbogicohkka från öster?

/ F

Helt rätt! Fotot är taget en bit upp i sluttningen mot passet mellan topparna 1630 och 1646 och vi ser glaciären nedanför 1645 toppen som väl borde tillhöra Ballinbogicohkka och längst till höger kan man skönja den namnlösa tvärdalen mellan Ballinbogicohkka och Coamohas.

Nästa bild!

Peter HP

Helt rätt! Fotot är taget en bit upp i sluttningen mot passet mellan topparna 1630 och 1646 och vi ser glaciären nedanför 1645 toppen som väl borde tillhöra Ballinbogicohkka och längst till höger kan man skönja den namnlösa tvärdalen mellan Ballinbogicohkka och Coamohas.

Nästa bild!

Peter HP

Kul! Det här är nog 6:e eller 7:e gången jag gissar rätt på ett ställe jag ännu inte besökt.

Mindre kul är dock att mitt bildbibliotek är tomt. Den som känner sig manad får lägga upp ny bild att gissa på.

Mvh F

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips