Gissa leden

Lite dåligt med gissningar tycker jag. Leden heter Suicide wall och klippan Bosigran. Den ligger inte så långt ifrån Lands End i Cornwall, England. Jag lägger upp en ny bild och frågar igen: vad heter leden som klättras?

Bilagor

• 969898_602821139737729_1291737935_n.jpg
    969898_602821139737729_1291737935_n.jpg
    194.2 KB · Visningar: 576
Allt ser inte likadant ut... Den här är vad den heter, och det är också det namngivande partiet som klättraren bråkar med på bilden.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Japp, Kylskåpet stämmer! Kan för övrigt rekommendera Billingen för de som har vägarna förbi. Det är något ganska annorlunda jämfört med det mesta annat i Sverige.

Japp, Kylskåpet stämmer! Kan för övrigt rekommendera Billingen för de som har vägarna förbi. Det är något ganska annorlunda jämfört med det mesta annat i Sverige.

Kul! Det var över 10 år sedan jag klättrade på Billingen senast, men minns det mycket riktigt som ganska annorlunda. En hel del fin klättring vill jag minnas.

Känns det här utsteget bekant tro?

Bilagor

• climb.jpg
    climb.jpg
    275.6 KB · Visningar: 377

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.