Gissa leden

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag vet att jag för några dagar sedan hade någon bild som jag tänkte "den tar jag nästa gång det blir min tur". Nu sitter jag här och får väl ta första bästa bild jag hittar istället. Klättraren på bilden får inte svara. Bonusfrågan är om man kan förklara varför klättraren gör ett markfall 30 minuter senare och får en mjukdelsskada på vaden.

Bilagor

• IMG_013aa3.jpg
    IMG_013aa3.jpg
    153.4 KB · Visningar: 611
Bonusfrågan tror jag att jag har rätt svar på! Topprepsklättring på ett enkelt dubbelrep gör att repet töjer sig mycket i samband med fall? ;)

Jag kan nog också passa på att göra en (tror jag) felaktig gissning på berguven på nordens ark.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Någonting på Mellanväggen på Råsklippan i Överum utanför Västervik (Även om det är betydligt med öster än söder om Utby...)

Kan dra till med "Bråttom" för att få med ett lednamn också.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.