Gissa leden

Tack :) Det hjälper ju om man varit där! Har inte klättrat leden själv utan annat vid Sa Gubia, men är rätt sugen på att gå den också. Hur upplevde du den?

Eftersom det var min första riktiga flerrepors så var jag "ganska" stokad efteråt :)
Jag upplevede den som mkt fin, första repan var samma som på Albahida, en trad-3:a med inslag av träd och busk-klättring. I övrigt så var den jämn och fin, möjligen var 4:e och sista repan något hårdare än de tidigare, och definitivt längre.
Bultarna var av god kvalitet och satt lagom tätt och klippan kändes kompakt och fin.
Vi hade med ett extra 60-m rep för att fira ner, alternativet hade varit att fortsätta normalleden till toppen och scrambla upp längs kammen och gå ner igen. Tre firningar tog det för oss.

Kan klart rekommendera denna led, och den är perfekt om man som jag klättrat en del men inte har så mkt flerreporserfarenhet!
 
Sparkar till på liket och så får vi se hur länge vi kan hålla tråden vid liv....

Kan ge en ledtråd att det förmodligen Sveriges finaste led i den graden.
 

Bilagor

  • IMG_1356.jpg
    IMG_1356.jpg
    143.8 KB · Visningar: 660
Det är lite svårt att veta vilken som avses, men den som jag tror ligger mest mitt i bild är väl kanske Lunchförstöraren 6-?
 
Sry, slarvigt av mig. Det är som du antyder fler än en led på bilden. Jag tänkte främst på utsteget klättraren till höger är på, men vilken led som helst på bilden är väl fine då :) Hur som, jag TROR inte Lunchförstöraren är med på bilden även om du är farligt nära :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.