Gissa leden

Ursäkta jag inte postade ngn egen bild efter förra svaret, har lite begränsade möjligheter till det, får se vad jag kan fixa om jag får rätt igen.

Jag gissar iaf att det är L'Index som det klättras på den här gången. Voie Brunat-Perroux? Hade egentligen gissat på diedret climbers left från Perroux men har ingen förare och vet inte vad den leden heter =/
 
Sydpelaren på Stetind?
Japp, that's the one.

Första försöket fick ges upp på andra replängden då det började regna rätt kraftigt. Andra försöket dagen efter regnade det inte, men väl uppe på första replängden blåste det som bara den och berget började sula ned stenar på oss. Då blev jag förbannad och svor en hel del mot berget. Tredje dagen så var det låga moln så vi smög oss upp och började klättra precis over molnen. Då blev hon riktigt förbannad på oss så när vi klättrade sästa lätta rännan började det ösregna, blåsa och blixtra, och blixtarna var lite för närgånga för vår smak, framför allt en som small riktigt nära. Vi sökte skydd under några bumlingar och låg där och frossade någon timme medans vi väntade ut åskan. Sen fick vi en liten lucka ljus himmel så vi tog oss över toppen till den vassa delen av kammen, men hann inte så långt innan nästa våg av skitväder slog in. Som tur är hade den inga med sig åska, men det tog lite tid att klättra kammen och navigera sig ned i noll sikt, jobbiga vinder och regn. Vi vågade inte gå över kammen osäkrade och körde blandat löpande och traditionela standplatser tills vi kom över till förtoppen.

Det roliga var att jag sa till det Norska replaget före oss att de kommer att hinna upp, sen kommer berget att slå till mot oss precis när vi kommer upp, trots att vädret var bra då och prognosen såg ok ut... Jag kände det nästan på mig, det hade blivit lite personligt... Det blev en minnesvärd upplevelse, men vi gör nog helst inte om det.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.