Gissa leden

Ekstubbeberget har ett par leder som bultats i onödan, varav den ena är choppad. Jag har gjort båda på kil... Leden på bilden ser finare ut än jag minns dessa, men jag chansar ändå på "Sprickan" på Ekstubbeberget.

Redigerat: "inte Stockholm" betyder att det är fel...
 
Hmm, jag blir nyfiken. Den såg ju väldigt välsäkrad ut. Det är en etablerad sportklippa, då kan ju sånt här inträffa... eller så kan det ha hänt något där man ur respekt för de inblandade inte påtalar allt för mycket om hur välsäkrad den är...
 
Då är det väl AK grädd. Jag ledde upp den på kil, eller snarare friends. Det var bara att smacka in så mycket man ville. Minns inte bultarna, jag kan väl inte vara så blind än att jag missade dom. Eller så är det en annan led. (Det är jobbigt att bli gammal...)
 
Då är det väl AK grädd. Jag ledde upp den på kil, eller snarare friends. Det var bara att smacka in så mycket man ville. Minns inte bultarna, jag kan väl inte vara så blind än att jag missade dom. Eller så är det en annan led. (Det är jobbigt att bli gammal...)
AK grädd är rätt. Blir ett på blick försök nästa gång jag är i krokarna, förutsatt att jag fått tillbaka mina kamsäkringar från omslingning.
 
Halvvägs upp på Skålfjell. Dock vet jag inte vilken led det är. Det ensamma trädet på Rapunzel ser man ju nere till vänster.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.