Gissa leden

Istället för att avvakta på att någon annan gör det lägger jag upp en bild här. Någon tanke om var den kan vara tagen?
 

Bilagor

  • Svaklättring.jpg
    Svaklättring.jpg
    59.8 KB · Visningar: 575
Alla spel har sina regler. Jag har aldrig haft problem med att släppa förbi snabba replag som frågar på bergsturer, men när de bara kliver rakt igenom standplatsen o tränger sig före blir jag lite sur...
 
Jo, men nu var det ju inget replag, bara en bild.
Bilden är från South Crack på Stately Pleasure Dome, Tuolumne.
Så, varsågod att passera.
 
Hänsyn och spelregler är bra, även om reglerna i sig ibland blir en källa till förtret.
För den som bivackerar på ett stand som jag kommer till, skulle nog min hänsyn bestå i att inte väcka, eller tippa ned kaffepannan, men jag skulle ju inte vänta med att kliva upp tills hyllan är ledig.

En bra sak kan väl vara att man lägger upp bilder direkt när man har fått veta att svaret är rätt. Om man inte har tillfälle att se detta, så är det väl inte värre än att man får gissa igen, om det nu finns färska bilder. Men det kanske bara är ur mitt perspektiv som har lättare att gissa än att plocka fram vettiga bilder...

*väntar otåligt på ny bild*
 
OK! Tack för passerandet pecall och hoppas att du inte har blivit alltför otålig mezzner! Har inte tillgång till dator/bilder på jobbet. Vad heter denna klippa?
 

Bilagor

  • IMG_9465(Berge_Graue_Vernuft_och_Bitss& bytes).JPG
    IMG_9465(Berge_Graue_Vernuft_och_Bitss& bytes).JPG
    106.6 KB · Visningar: 492
Klippan heter Berge. Ligger vid Nesvatn, en bit väster om Fyresvatn. Lite brantare klättring än normalt i området, 3-4 rl.
Nästa bild!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.