Gissa bilder i Gävleborgs län

avslLM

Avslutat
Visst är det Oppsjön! Trodde jag skulle lura dig och övriga en längre stund, men se det gick inte.

Du får ledtrådsbilden ändå:
xx114b.jpg


Efter att ha tagit bilden så skulle jag vända bilen i vägskälet strax norr om där jag tog bilden. Det bar sig inte bättre än att jag kom ut i snövallen och kanade ner med höger hjulpar. Som tur var hade jag stora snöskyffeln med i bilen...
 
Efter att ha tagit bilden så skulle jag vända bilen i vägskälet strax norr om där jag tog bilden. Det bar sig inte bättre än att jag kom ut i snövallen och kanade ner med höger hjulpar. Som tur var hade jag stora snöskyffeln med i bilen...

Som om det inte är nog med snöskottning hemma... ;)

Lite flax att ta den på första försöket. Kontrar med en mer civiliserad miljö och vill veta platsen samt vilket årtal byggnaderna (och det som finns omkring) togs i bruk.
Calle
 

Bilagor

  • IMG_12.jpg
    IMG_12.jpg
    81.7 KB · Visningar: 579
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Helt rätt! Platsen är alltså travbanan i Bollnäs, vilken togs i bruk 1955. Tidigare körde dom visst trav på sjöisar. Bifogar en lite mer informativ bild, typ svårighetsgrad 1.
Calle
 

Bilagor

  • IMG_13.jpg
    IMG_13.jpg
    47.6 KB · Visningar: 550

avslLM

Avslutat
Kontrar med en annan byggnad. Läget? Stilpoäng till den som vet vad byggnaden användes till i början och vilka som huserar där nu.

xxx117.jpg
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
N60.300745° E16.807172° ??
I så fall en återvinningsanläggning i Österfärnebo. Ingen aning om tidigare verksamhet, enda jag känner till från den trakten är Skogs-Jan.
Calle
 

avslLM

Avslutat
Rätt plats! Inga stilpoäng. Lantmännen ägde/äger byggnaden som tidigare inrymde en Odal-butik. Tornet kan möjligen fortfarande användas som spannmålssilo. Den lägre delen används periodvis som ridhus. Jag tror päeng hade fixat stilpoängen om han hunnit se bilden för Calle...
 
Rätt plats! Inga stilpoäng. Lantmännen ägde/äger byggnaden som tidigare inrymde en Odal-butik. Tornet kan möjligen fortfarande användas som spannmålssilo. Den lägre delen används periodvis som ridhus. Jag tror päeng hade fixat stilpoängen om han hunnit se bilden för Calle...

Tror jag också...:cool:
Pär
 
Odal-butik och ridhus, inte ens nära med återvinning och skogstraktorer ;)

Efter ytterligare 2 dm snö senaste dygnet kan det kännas bra med en sommarbild. Kanadagäss och sångsvanar, men var?
Calle
 

Bilagor

  • IMG_14.jpg
    IMG_14.jpg
    79.6 KB · Visningar: 478

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.