Gissa bilder i Gävleborgs län

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Då kommer en lätt en (och litet mindre vinter):

x109.jpg
Ok,

Jag ger Kalle rätt på den ;-) och blandar mig i leken igen.....
Vad heter ön och varifrån är bilden tagen?

Bilagor

• IMG_0590_l.jpg
    IMG_0590_l.jpg
    79.9 KB · Visningar: 229
Helt lost på den här bilden, men någonstans måste man väl börja.
Chansar på att bilden är ihoptryckt och att det är St Granskär och att du plåtat utanför Trödje c:a N60.822906° E17.246127°
Men det är en vild gissning...
Calle

Jag är också utanför Trödje och far. Min gissning är att du har tagit bilden från Storudden (N60.8340° E17.2875°) och har Nygrund mitt i bilden.

?

Jag har ju använt tele själv och tror jag skulle kunnat få till en liknande bild om jag stått ungefär vid N60.8283° E17.2528° och haft Nygrundshällan mitt i sökaren.

Nygrundshällan är helt rätt. Fotopositionen är lite längre söderut, stod på udden söder om silverbäckarnas utlopp.

Tobbes bild är troligen tagen vid något biflöde till Dalälven, ser ut att vara tillräckligt flöde för att hålla isen borta.

Micke

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips