Gissa bilder i Gävleborgs län

avslLM

Avstängd
Nästan på metern rätt.

Sug på den här en stund tills nästa kompletterande bild.
x107.jpg

Flyttblocket

för tankarna till St Olavs sten men det är inte den du brukar dessutom inte återbruka gamla platser Torbjörn.

Men ruinen är sannolikt en masugn och fösta bilden är någonstans utmed Gästrikekusten tror jag i och med att stränderna ofta är högre vid Hälsningekusten (jag har seglat utmed kusten för många år sedan och åkt en del skridskor både utanför Gävle och längre upp utanför Hudik).

Nära Bönan?

Thure

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Drar mig långt norrut i länet, till Sörfjärden. Första bilden skulle kunna stämma in där, mellan Stenudden och Klasudden. Gnarps masugn är i närheten och gissningen bygger på att andra bilden visar någon lämning därifrån.
Calle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips