Gissa bilder i Gävleborgs län

avslLM

Avslutat
I stället för att störa 08-orna i deras tråd för lokalisering av bilder så kommer här en liknande tråd, men med inriktning på Gävleborg (Gästrikland/Hälsingland).

Var ligger motivet för följande bild?

b01.jpg

I Voxnabruk!? Tycker inte att det stämmer helt överens med min minnesbild – jag har inte sett den vyn från denna vinkel heller – men det är likt platsen för gamla brandstationen.

Härligt att det kommer någonting som är relaterat till Gävleborg i forumet!
Har dock ingen aning om vart bilden är ifrån, skall själv lägga upp en bild när jag kommer hem från jobbet!

avslLM

Avslutat
Nej, inte Högbo. Fundera vidare...

Men någon kanske känner igen den här platsen? Har inget samband med den andra bilden.

b09.jpg

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!
Byggnaderna

får mig att tänka på Gysinge eller Söderfors men jag kan inte få ihop det riktigt på kartor.

Letar vidare.

Thure

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.