Gena från Låkta ner till trollsjön över "Gearggecorru"?

Hej!

Tänkte vandra upp en sväng till Låkta-stugan men funderade på att ta sig ner till trollsjön för en dagstur.
Går det att snedda rakt över Gearggecorru och ta sig ner till vattnet i trollsjön eller är det för brant på trollsjö-sidan?

Enligt min far så har han för 20-30 år sedan sprungit ett fjällräven marathon upp för den branten, men tänker det är nog gammalt vid dethär laget.. :)

Det jag menar är att gå denna sträcka :)

 
Kolla denna tråd.
 
Det funkar fint att gå ner där. Vad jag minns var det mycket markvegetation och inte så mycket jobbigt sten skravel. Vi gick ner just till höger av din ritning, men man ser var det är lämpligast när du är där.
 
Hej!

Tänkte vandra upp en sväng till Låkta-stugan men funderade på att ta sig ner till trollsjön för en dagstur.
Går det att snedda rakt över Gearggecorru och ta sig ner till vattnet i trollsjön eller är det för brant på trollsjö-sidan?

Enligt min far så har han för 20-30 år sedan sprungit ett fjällräven marathon upp för den branten, men tänker det är nog gammalt vid dethär laget.. :)

Det jag menar är att gå denna sträcka :)


Nedgången är norr om din ritning.

HåkanF
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.