Garmont Syncro GTX

Hejsan !

Har googlat och letat men inte lyckats hitta något om dessa kängor. Någon som använt dom och har något att säga ? Något bra/dåligt ?
Kommer mest att användas till ca 5 dagars fjällvandring under sommaren i blandat terräng, dock inget riktigt extremt.. Lite blött, stenigt osv..

Min första känga och den är nedsatt till 1200 kr och sitter bra på foten, så känns som ett hyfsat köp.
 
Hej
Jag har inte testat just den modellen (undrar om inte syrran traskar omkring vid sylarna i ett par just i denna stund?), men jag har bra erfarenhet av Garmonts kängor annars.

Så om dom passar dina fötter så slå till.
 
Att den sitter bra på foten är väl det viktigaste. Prova ordentligt, ta hem på öppet köp och gå inomhus, även i trappor. Jag har ett par Syncro GTX sedan sex år tillbaka. Börjar bli slitna, men håller torrt fortfarande, nu med vax på. Är mycket nöjd och om de passar tror jag att de är ett bra köp i sin "klass". Frugans började läcka efter fem år (misstänker brustet membran), men eftersom det är de enda skor av alla kategorier som inte fått ett enda skavsår av har hon köpt ett nytt par.

Lycka till med ditt skoval!
/Mikael
 
Hej
Garmonts kängor är väldigt uppskattade av dem som de passar på.
Det är en jättefin sko som du kan ha till lättare vandringar (dagspackning), när du börjar bli mer van vid kängorna så är det inga problem att gå tuffare vandringar med dem.
Köp dem! Det är ett pangpris och en riktigt bra sko!

/AG
 
Nu är skorna köpta ! Testade skon med en tunnsock+ en tunn ullsocka i butik, de kändes bra..Har dock en fundering, har gått i och haft på mig skon här hemma och mer än så får jag nog inte ner i skon nu, har testat med en vanlig sportsocka och en lite tjockare ullsocka, dock inte gått in skorna än men då börjar det bli trångt känns det som.. Men hur mycket behöver man rymma i skon för fjällvandring på sommaren och enklare vinter aktiviteter ? Skon känns rätt varm tycker jag..Och hur mycket går den ut sig/formar sig ?
Förstår att det är svårt att säga, men har själv ingen aning, har aldrig haft kängor förut..
 
jag kör med enkel strumpa i, ibland tjock ibland tunnare, det där brukar ha att göra med om man har lätt får att få skavsår.
Ju mer du går in dem, ju färre sockor behöver du för skon formar sig runt hälen och fotknölarna.

Du bör ha ca:1 cm på längden tycker jag, då cirkulerar luften inne i skorna och den blir hyffsat varm på vintern och den känns bra på sommaren..

Men det viktigaste är att hälen sitter på plats...
 
Jag har haft ett par Garmont Syncro Plus GTX ett par år och är väl ganska nöjd. Min fru köpte likadana samtidigt men vi köpte i två olika affärer och fick två olika köpråd. Hon fick rådet att köpa en något för stor storlek för att få plats med sockar om det behövdes. Jag fick rådet att köpa en tight storlek. Vi är båda nöjda, men jag får skoskav medan hon slipper det. Hur brukar ni göra?

Sulorna är väldigt hårda och sköna att gå i när det är obanad terräng, men när det blir snö och is är de glashala! Förvånande eftersom de är så rejält fordrade att jag aldrig har frysit i dom. Sulan är väl mer plast är gummi antar jag. Har ni samma erfarenheter från andra kängor?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kajsa N Garmont Syncro GTX Kläder 2
Trilla Istället för garmont syncro? Kläder 2
Niklas L Garmont Syncro II?? Kläder 0
JMel Garmont Lynx kängor Kläder 1
BigittaJ Garmont Momentum Kläder 2
joanna AKU Cresta versus Garmont Vetta... eller någon helt annan scramblingskänga? Kläder 1
bionicon Butik med Garmont Sitka Plus Gtx? Kläder 1
phorsell Garmont kläder? Kläder 1
mcpete Garmont Troophy II gtx? Kläder 0
Isa1 Garmont i Stockholm? Kläder 1
fjelltur Garmont Pinnacle? Kläder 0
emmzan Kängor-McKinley, Meindl, Garmont Kläder 2
Tordas Garmont Chitral för killar??? Kläder 1
Tundraman Lundhags Syncro 2 vs Jaure Kläder 1
steerbear Lundhags syncro vs ranger Kläder 26
victorg Kommer Lundhags Syncro ersättas av annan modell? Kläder 15
turboadde Lite råd om Lundhags Syncro Kläder 11
Tomas J Gå in och vård av Lundhags Syncro Kläder 21
flanell neopren & fukt; lunhags syncro, professional Kläder 1
BOBen Lundhags Syncro Kläder 4
grodanbolle Lundhags Syncro? Kläder 9
KLAGER Lundhags nya känga Syncro Kläder 9
Putte P Ny Lundhagskänga "Syncro" Kläder 1
tango GTX/membran skalvantar med löst foder - 2024? Kläder 14
tango Norska försvaret vill inte ha gtx-kängor samt Extragurad-membran? Kläder 34
Sivsdotter Salomon Outpath Pro GTX Kläder 0
doffy_74 Hjälp med kängor utan GTX mm. Kläder 16
Användarnamnet Skalplagg 4-5xl. GTX Kläder 0
Carolinitza Viking Hunter 2 gtx? Kläder 0
seasteel Viking Stryn GTX - ok som vandringskängor? Kläder 8
100826 Haglöfs Astral Gtx känga! Kläder 0
100826 Hanwag Tatra gtx vs Meindl Kansas gtx? Kläder 9
85662 Innov8 286 gtx med extremt kort livslängd Kläder 3
mumsnusriken Meindl Kansas Gtx vs. Mina fötter Kläder 10
Elvah Ogooglebar jacka i GTX från Peak performance Kläder 13
marcusen Vindslå på GTX-jackor Kläder 48
Anna90 HAGLÖFS - Spinx Q Jacket VS Lofoten GTX Pro Shell Jkt Kläder 2
FruNalleman Meindl Colorado Gtx - är den skon nåt att ha? Kläder 22
bash Viking Hunter 2 GTX ...KÄNGA Kläder 3
Jackiie Tips på kängor samt Var köpa Meindl Taiga GTX? Kläder 0
Crimper The North Face Havoc mid gtx xcr Kläder 0
arniklasses Skillnad på Salomon XA Pro 3D Ultra 2 GTX och förra årets modell Kläder 2
mariasavstrom Skor för Inkaleden: Crispi Summit / Meindl kansas gtx? Kläder 1
strang3 Meindl Kansas GTX Vs. Haglöfs Sold lite Kläder 3
GAVIAARCTICA Avian Light Sport GTX eller Siren Sport GORE-TEX®? Kläder 0
Zeta01 Lowa Hunter GTX? Kläder 0
Napoleon GTX-tyget har "släppt" på min Arcertyx-jacka! Vad göra? Kläder 8
MrStrumpan Skor: Salomon XA Pro 3D Ultra GTX Kläder 4
robinlu Hanwag Nallo GTX Kläder 1
avslutad130206 Norröna Lofoten GTX Primaloft? Kläder 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.