Garmin Vista + handdator?

Hej, vilka möjligheter finns att använda min Garmin Vista som GPS mottagare tillsammans med en handdator? Vilka anslutningar krävs samt vilken typ av kabelage? Ngn speciell handdator som fungera bättre än andra med en dylik konfiguration med tanke på att använda tillsammans med Fugawi eller annat karthanteringsprogram i handdatorn?

Jonas

Jonas.O; sa:
Hej, vilka möjligheter finns att använda min Garmin Vista som GPS mottagare tillsammans med en handdator? Vilka anslutningar krävs samt vilken typ av kabelage? Ngn speciell handdator som fungera bättre än andra med en dylik konfiguration med tanke på att använda tillsammans med Fugawi eller annat karthanteringsprogram i handdatorn?

Jonas

Hej, det går utm. med vistan
Rekommenderar en Ipaq, (om du funderar på en beg. så påstås det att 38xx o 39xx har något bättre skärmar för utebruk) just för att till dessa finns en mängd tbh för ditt åndamål
Kablage mm. hittar du här http://www.clover.se

Runar med ipaq3850 o GPS-jacka (tidigare garmin45)

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Garmin Vista + Visor Platinum?

Hej igen,
ok det verkar ju funka bra med Vista plus en handdator. Har sedan tidigare en stenåldershanddator i forma av Visor Platinum (Palm OS). En "ursnabb" processor på 33 MhZ tror jag den besitter. Begränsat med minne finns det också, ver ej i dagsläget hur mkt. Finns det möjlighet att använda denna trots dålig processorhastighet och minnesbegränsningar och vet ngn om vilken typ av programvara som kan tänkas funka optimalt med min utrustning?

Mvh

Jonas

Hej, jag hade själv en PalmIIIc (OS 3,5)och körde Fugawi/PDA i denna, men det var ingen höjdare, urdålig skärm, långsam karthantering, bara 8mb minne mm.

Du får en beg. ipaq 38xx för runt 1500kr på tex. blocket, i en sådan finns plats för minneskort så du behöver inte oroa dig för litet minnesutrymme
Sen kan du ev. få problem att köpa en kabel till Visorn
/Runar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips