Garmin Oregon 400t

Hur fungerar den medföljande topografiska kartan i Oregon 400t? Räcker den till för att cykla på stigar å sånt, eller behöver man ändå köpa Friluftskartan Pro?

Nu har jag köpt en och några stigar ser man inte på den medföljande kartan. Grusvägarna på Järvafältet är med och den visar skog eller äng, men det är väl också allt. Annars är jag klart nöjd så här långt, gillar pekskärmen.

Köpte City Navigator kartor för USA på garmin.com och valde Download i hopp om att det var samma som DVD versionen men att man fick bränna själv. Men ack vad jag bedrog mig, den laddade ner kartorna direkt in i GPSn minne. Nu hade jag inget minneskort i så jag vet inte om man kunde välja att lägga den där istället. Men någon MapSource fick jag i alla fall inte.

Om jag köper någon annan karta med MapSource kan jag då använda den även för USA kartan ovan?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Om jag köper någon annan karta med MapSource kan jag då använda den även för USA kartan ovan?

Mappsource är ett gratisprogram, finns att ladda ner hos Garmin.

Du kan inte köra din USA-karta med Mappsourse på din dator, för det behöver du kartan på DVD.
Kartan måste ligga på din dator för att du skall kunna grejja med den i Mappsourse.
Däremot om du lägger in rutter, waypoints mm från Mappsourse i GPS-en så kommer de att synas på din USA-karta.

Var hittar du det?

Det enda jag hittar är update till nyare version, vilka kräver att man redan har en version installerad.

Jag hade den på min DVD, kolla även garmin.com, ev får du be någon som redan har Mappsourse att lägga in den på din dator, det är ingen licens på den.

Var igår förbi outdoor experten i Västerås men dom hade ingen 400t inne
Dom påstod att garmin 400t har bättre upplösning på baskartan jmf 300

Fråga A vilken skillnad är det på baskarta 300 jmf 400?
Jag funderar på att paddla norrut längs svenska kusten och ev tillbaka via finska. Har kartan tillräckligt bra upplösning?

Fråga B vet ni någon som har 400t i lager

Jag köpte min på www.rldelectronics.com tog väl typ två veckor innan den kom. Det var det billigaste jag hittatde.

Vet inte hur baskartan på 300 ser ut men den som följer med har med skogsväger med gräs i mitten, men inga stigar. Men om jag tittar på stockholms skärgård så tycker jag att det är ganska många småöar som saknas. Kanske funkar med kajak, men definitivt inte med båt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips