Garmin 60cx tappar minnet?

Någon här som har en Garmin 60 cx eller CSX som kan berätta för mig hur jag kan få den att behålla inställningarna för bakgrundsbelysningen?

Varje gång jag startar den får jag gå in manuellt och ställa in bakgrundsbelysningen till 80 % (vilket är det värde jag vill ha hela tiden navigering pågår). Finns det någon meny/inställning för detta som jag missat?

Snälla, någon?

/T

Någon här som har en Garmin 60 cx eller CSX som kan berätta för mig hur jag kan få den att behålla inställningarna för bakgrundsbelysningen?

Varje gång jag startar den får jag gå in manuellt och ställa in bakgrundsbelysningen till 80 % (vilket är det värde jag vill ha hela tiden navigering pågår). Finns det någon meny/inställning för detta som jag missat?

Snälla, någon?

/T
Man kan ställa in under MENU -> MENU -> VISA och sedan längst ner. Kan det hjälpa dig?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Man kan ställa in under MENU -> MENU -> VISA och sedan längst ner. Kan det hjälpa dig?

Jag har en Amerikansk version av 60 cx. Kan inte hitta något val för "show" under MENU > MENU.

Det jag hittar är en inställning under MENU > MENU > SETUP > DISPLAY. Det är där jag går in och ställer in ljusstyrkan manuellt varje gång.

Har senaste firmware installerat.

Den minns vilken %-nivå du senast ställt in, men du måste nog aktivera den.

Enklaste sättet är väl att trycka på ON/OFF-knappen och sen trycka ENTER.

/Tor

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips