Garmin 60CSX - Programvara till Mac?

Hej
Jag ställde frågan i en annan tråd men ställer den igen.. Jag tänkte uppgradera från min gamla Magellan Map 330 till ovan nämnda Garmin. Följer det med programvara till mac? Jag har förvisso även xp installerat på macen men befattar mig helst så lite som möjligt med det. :)

Garmin har sagt att dom jobbar på MapSource i Mac-version, men än så länge finns inget att ladda ner.

Skall komma "under 2007" om ja inte minns fel.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
sundstorm; sa:
Garmin har sagt att dom jobbar på MapSource i Mac-version, men än så länge finns inget att ladda ner.

Skall komma "under 2007" om ja inte minns fel.

Från http://www8.garmin.com/pressroom/corporate/011006.html

January 10, 2006

Beginning in spring 2006, Garmin will offer a Mac version of its popular Training Center software

Also in spring 2006, Garmin will make the http://www.MotionBased.com upload interface Mac compatible

By the end of 2006, Garmin intends to have made all its popular hardware and software applications Mac OS X compatible. This includes the ability to load MapSource map data to Garmin units via a Mac, as well as waypoint and trip planning applications. Additionally, the Garmin nRoute application will allow Powerbook and iBook users to turn their laptop into a powerful street navigation tool with Garmin’s GPS 10 or GPS 18 sensors.

Ingenjörerna hos Garmin som konstruerar GPSerna är några hejare på att spotta ut nya modeller, men det verkar gå trögt MAC programvaran.

Per Brune

Garmin skrev:
By the end of 2006, Garmin intends to have made all its popular hardware and software applications Mac OS X compatible. This includes the ability to load MapSource map data to Garmin units via a Mac

Ja, som sagt.. hopplöst försenat. Ni som har intelmacar kan ju fuska med Parallels, men för mig med gammal PB är det en något krångligare lösning som gäller: Virtual PC -> Windows XP -> mapsource, spara fil, öppna i img2gps, spara imagefil, föra över till minneskortet. Brukar ta sisådär lagom många timmar att fylla minneskortet.

Jag har också varit i kontakt med Garmin angående samma ärende. Deras svar nu är:

"By mid 2007, Garmin intends to have made all its popular hardware and software applications Mac OS X compatible. This includes the ability to load MapSource map data to Garmin units via a Mac, as well as waypoint and trip planning applications."

Undrar om man kan lita på detta...?

Ja dom har ju inte så många dagar kvar till "mid 2007".. Man får väl helt enkelt hålla tummarna för att de släpper något snart. Nu är iaf gps´en beställd.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips