Garmin 60CSX - Programvara till Mac?

Hej
Jag ställde frågan i en annan tråd men ställer den igen.. Jag tänkte uppgradera från min gamla Magellan Map 330 till ovan nämnda Garmin. Följer det med programvara till mac? Jag har förvisso även xp installerat på macen men befattar mig helst så lite som möjligt med det. :)

Garmin har sagt att dom jobbar på MapSource i Mac-version, men än så länge finns inget att ladda ner.

Skall komma "under 2007" om ja inte minns fel.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
sundstorm; sa:
Garmin har sagt att dom jobbar på MapSource i Mac-version, men än så länge finns inget att ladda ner.

Skall komma "under 2007" om ja inte minns fel.

Från http://www8.garmin.com/pressroom/corporate/011006.html

January 10, 2006

Beginning in spring 2006, Garmin will offer a Mac version of its popular Training Center software

Also in spring 2006, Garmin will make the http://www.MotionBased.com upload interface Mac compatible

By the end of 2006, Garmin intends to have made all its popular hardware and software applications Mac OS X compatible. This includes the ability to load MapSource map data to Garmin units via a Mac, as well as waypoint and trip planning applications. Additionally, the Garmin nRoute application will allow Powerbook and iBook users to turn their laptop into a powerful street navigation tool with Garmin’s GPS 10 or GPS 18 sensors.

Ingenjörerna hos Garmin som konstruerar GPSerna är några hejare på att spotta ut nya modeller, men det verkar gå trögt MAC programvaran.

Per Brune

Garmin skrev:
By the end of 2006, Garmin intends to have made all its popular hardware and software applications Mac OS X compatible. This includes the ability to load MapSource map data to Garmin units via a Mac

Ja, som sagt.. hopplöst försenat. Ni som har intelmacar kan ju fuska med Parallels, men för mig med gammal PB är det en något krångligare lösning som gäller: Virtual PC -> Windows XP -> mapsource, spara fil, öppna i img2gps, spara imagefil, föra över till minneskortet. Brukar ta sisådär lagom många timmar att fylla minneskortet.

Jag har också varit i kontakt med Garmin angående samma ärende. Deras svar nu är:

"By mid 2007, Garmin intends to have made all its popular hardware and software applications Mac OS X compatible. This includes the ability to load MapSource map data to Garmin units via a Mac, as well as waypoint and trip planning applications."

Undrar om man kan lita på detta...?

Ja dom har ju inte så många dagar kvar till "mid 2007".. Man får väl helt enkelt hålla tummarna för att de släpper något snart. Nu är iaf gps´en beställd.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips