Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej
Jag ställde frågan i en annan tråd men ställer den igen.. Jag tänkte uppgradera från min gamla Magellan Map 330 till ovan nämnda Garmin. Följer det med programvara till mac? Jag har förvisso även xp installerat på macen men befattar mig helst så lite som möjligt med det.
By the end of 2006, Garmin intends to have made all its popular hardware and software applications Mac OS X compatible. This includes the ability to load MapSource map data to Garmin units via a Mac, as well as waypoint and trip planning applications. Additionally, the Garmin nRoute application will allow Powerbook and iBook users to turn their laptop into a powerful street navigation tool with Garmin’s GPS 10 or GPS 18 sensors.
Ingenjörerna hos Garmin som konstruerar GPSerna är några hejare på att spotta ut nya modeller, men det verkar gå trögt MAC programvaran.
Garmin skrev:
By the end of 2006, Garmin intends to have made all its popular hardware and software applications Mac OS X compatible. This includes the ability to load MapSource map data to Garmin units via a Mac
Ja, som sagt.. hopplöst försenat. Ni som har intelmacar kan ju fuska med Parallels, men för mig med gammal PB är det en något krångligare lösning som gäller: Virtual PC -> Windows XP -> mapsource, spara fil, öppna i img2gps, spara imagefil, föra över till minneskortet. Brukar ta sisådär lagom många timmar att fylla minneskortet.
Jag har också varit i kontakt med Garmin angående samma ärende. Deras svar nu är:
"By mid 2007, Garmin intends to have made all its popular hardware and software applications Mac OS X compatible. This includes the ability to load MapSource map data to Garmin units via a Mac, as well as waypoint and trip planning applications."
Ja dom har ju inte så många dagar kvar till "mid 2007".. Man får väl helt enkelt hålla tummarna för att de släpper något snart. Nu är iaf gps´en beställd.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...