Garmin 60 CS och problem med routes

Hej

Jag har ett problem med min Garmin GPSMap 60 CS och undrar om någon har detsamma. Problemet är att då jag lagt in en route som jag gjort på datorn eller direkt i GPS:en, och försöker följa den, låser sig kompassen på den första waypointen i rutten och kompassen pekar på denna waypoint helatiden även då man passerat denna waypoint. Alla beräkningar (ETA, distans till destination osv) hänvisar sedan till denna waypoint. Det är inte heller så att jag vänt rutten på fel håll då jag även testat att göra detta......någon som har något förslag eller som har samma problem? Min firmware är den senaste 3.50...

Tacksam för alla svar!!!!:)
Mvh
Calle

Jag har råkat ut för samma sak flera gånger och dessutom att GPS:en hänger sig så hårt att man måste ta ur batterierna. Jag har slutat att göra rutter som går i en cirkel eller U för det klarar inte Garmin 60.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Har 60CS, liksom Vistan, en möjlighet att välja manuell övergång från en waypoint till nästa, när man följer en rutt?
Ställer jag in min Vista så, bär den sig åt exakt som du beskriver. Där finns automatisk och manuell.
Jag har för mig att 60CS har manuell, automatisk och en viss radie som man ska passera inom, för att övergå till nästa waypoint. Kolla den inställningen.

Anders

avslutad210712

Gäst
Finns en inställning för radien vid ruttpunkterna men kommer inte ihåg var det var. Skall kolla på gps'n.

Däremot kan du när du passerat en punkt välja menu och räkna om så byter den vilken punkt den räknar mot.

Om du inte redan har hittat ...

... inställningen finns den här: Menu Menu (= huvudmenyn) Rutter Enter Menu Fågelvägspassage (!) Enter Ruttbenets övergång (!). Välj mellan Auto, Manuell och Distans.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips