Garmin 60 C och RIK

Kan man ladda in RIK filer tex gröna eller röda kartan i en Garmin 60 C med hjälp av tex Fugawi eller är man låst till Garmins egna kartutbud ?

Peter

olsson826; sa:
Kan man ladda in RIK filer tex gröna eller röda kartan i en Garmin 60 C med hjälp av tex Fugawi

eller är man låst till Garmins egna kartutbud ?

Peter

1. Nej!

2. Ja, fast det finns möjligheter att med hjälp av fristående programvaror tillverka egna kartor, dock kräver detta stora arbetsinsatser.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hur skulle man gå tillväga för att föra över en RIK fil från fugawi till Garmin 60 C då någon som kan förklara?

tex ett område av grönakartan motsvarande 4 orginalkartblad.

Peter

olsson826; sa:
Hur skulle man gå tillväga för att föra över en RIK fil från fugawi till Garmin 60 C då någon som kan förklara?

tex ett område av grönakartan motsvarande 4 orginalkartblad.

Peter

Det går som sagt inte..........!

Egna kartor är ingen höjdare

Om du har väldigt gott om tid, så kan använda sökfunktionen och läsa alla inlägg om Garmin+ kartor så hittar du säkert några länkar till någon rysk och polsk sida med tips om hur man ev kan göra kartor till Garmin GPSer. Så har man brutit benet eller av någon annan orsak inte kan komma utanför dörren, kan man ju roa sig med att läsa om andras försök att göra kartor.

Personligen fick jag fullständigt nog av egentillverkade kartor, när jag för ett antal år sedan klippte och klistrade för att konvertera min karta från Lantmäteriverket så att den skulle funka i OziExplorer. Något år senare kom en rik modul till OziExplorer och då var det bara att kasta alla egentillverkade kartor i papperskorgen.

Per Brune

Då gissar jag på att man får köpa en pocket pc istället för en Garmin 60 C.

Tråkigt men sant för som jag förstått så kan man fixa in grönakartan med hjälp av tex Fugawi i en sådan ?

Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips