Garantireparation GPS Warehouse

Hej på er alla!
Den 10/5 2004 skickade jag min GPS till GPS Warehouse för garantireparation. I skrivande stund har jag fortfarande inte fått tillbaka den, det enda jag vet är att den är skickad till Garmin för reparation/utbyte.

Vad är eran erfarenhet av detta?? Ska det ta fem (5) veckor att få GPS:en repad? Hur har det gått för er?
Reparationstiden är ju en faktor man absolut måste räkna med när man planerar att köpa GPS utomlands.

Använder man sin GPS frekvent kan det ju vara mycket tråkigt att bli av med den mer än FEM veckor.....
Om man som jag mest använder den vid skoterkörning på vintern så kan detta innebära att halva vintern hinner rusa förbi innan man får tillbaka den...

Och en annan sak, servicen hos GPSW, hur upplever ni den? Jag har haft upprepad mailkontakt med samma person hos företaget. Två gånger har man lovat mig att man ska kontakta Garmin via telefon och kolla upp hur landet ligger, för att sedan meddela mig nästkommande dag.

Ingen av dessa gånger har det hänt något, inget har hörts från GPSW. MYCKET DÅLIGT tycker jag!

Är detta något som är typiskt för GPSW eller har jag bara haft otur????

Tacksam för svar, man undrar ju.....
// Micke
 
Onödig omväg

Varför skickade du den till GPS Warehouse?
Det är ju bara en onödig omväg, eftersom det tydligen var en Garmin. Då kunde du ju lika gärna kontaktat Garmin direkt, i Romsey.
Så gjorde jag, när displayen krånglade på min Vista (två gånger), och när antennen bröt ihop på iQuen.

Vistan kom tillbaka på en vecka (DHL Priority Service). iQue fick jag en ny, innan jag skickat in den trasiga, fast då hade jag fått förhandla lite med huvudkontoret i USA först, förstås.

Anders
 
Du är inte ensam, jag sitter själv och väntar på min 60:a som är på rep hos Garmin i England, jag skickade in den i början av Maj också, så det är nog hos Garmin det sitter fast. De verkar också ha lagt sig till med att inte svara på varken mail eller fax, fast förresten, fax svarade de ju på, det tog ju bara ca 5 veckor innan svaret kom, ett svar jag själv ordnade fram 4 dagar efter att jag faxade genom ett telefonsamtal till Garmin. På telefon svarar de dock, de har då svarat alla tre gångerna jag ringt och efterlyst min enhet men idag hade de kommit på ett nytt trix. Den jag efterlyste min GPS hos idag kunde inte svara på var den befann sig och hur länge jag skulle vara utan den, så jag fick ett telefonnummer till den person som hade informationen. Tydligen så hade den personen _all_ information på hela Garmin för det tutade då upptaget från 11 till 19 då jag gav upp. Hur det än är så verkar Garmin ha klara problem med servicen, och kundsupporten verkar lika ansträngd, mitt förtroende för Garmin har då i allafall dalat rätt ordentligt på grund av ett bristande intresse för mig som kund.
 
micke.lu; sa:
Reparationstiden är ju en faktor man absolut måste räkna med när man planerar att köpa GPS utomlands.

Just precis vad jag gjorde. Jag hade problem med min Meridian Color (måndagsexemplar). Skickade den till A&H på tisdagen och fick den utbytt och tillbaka hos mig på torsdagen.
 
micke.lu; sa:
Vad är eran erfarenhet av detta?? Ska det ta fem (5) veckor att få GPS:en repad? Hur har det gått för er?
Reparationstiden är ju en faktor man absolut måste räkna med när man planerar att köpa GPS utomlands.
// Micke

Jag köpte min GPS i Sverige, ca 1000 kr dyrare än i england. När en knapp lossnade så lämande ja den i butiken o slapp krångla med porto. Efter mindre än 2 veckor så fick jag en splitterny!
 
Så olika det kan vara, då.
Jag kan inte tycka annat än att jag fått excellent service från Garmin.
En vecka för utbyte till ny enhet anser jag inte alls vara dåligt.

Anders
 
Olika falla ödets lotter, hur som helst så har jag efter ihärdigt telefonerande fått tag i Garmin och fått svar på vad som hänt min GPS. Tydligen så ska den bytas ut, men de hade slut utbytesenheter i lager så de väntade in nya och jag borde ha min inom 2 veckor, men det är väl ungefär samma bud som det varit hela tiden "återkom nästa vecka", skillnaden var väl att det var klara besked. Vad som irriterar mig mest är bristen på intresse, all kommunikation har skett på mitt intiativ, man tycker att om ett ärende drar ut på tiden så kan de ju informera om det, förståelsen för deras situation blir ju större på det viset och irritationen hos kunden blir mindre.
 
Jag har haft så mycket att göra med en del av folket där, att vi börjat skicka julkort till varandra etc. Det kanske gör någon skillnad, även om en kund borde vara lika viktig som en annan kund.

Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
joanna En "no nonsense" GPS-klocka för en vänsterhänt med ynkliga handleder? Navigering 116
JohnWedin Lantmäteriets kartor till Gaia GPS Navigering 3
fyad Gps för inbyggnad i bil Navigering 7
Sewen Kartapp alperna Navigering 11
SamiHuutoniemi App med bra export av karta med GPS-spår Navigering 1
majjen Vad har hänt på gps-fronten? Vilken är "bäst" idag? Navigering 12
UAO Ny GPS eller Mobilen, hur tänker ni idag? Navigering 55
Lars H Hur få GPS-spår från InReach till dator? Navigering 4
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
hsp Råd för att lära sig anv Garmin GPS ladda ner gpx filers osv Navigering 4
Rune E iPhone GPS vid paddling Navigering 2
kennet_arvidsson Urusla GPS-er Navigering 114
greenjuice Slutet för Viewranger Navigering 34
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
vilseiskogen GPS-Klocka med blåtand från android? Navigering 6
gundj Stenålders GPS Garmin 60SCx Navigering 14
KlaraW Tips på GPS Navigering 10
SofiaFia Symbol på GPS? Navigering 5
Christoffer_123 Fråga ang. Garmin gps Navigering 6
HasseQ Vilken GPS skall jag ha ? Navigering 25
mile0003 Mest vettiga karta (GPS) Navigering 8
Oliver_swe GPS Med möjlighet att ladda med GPX-kartor Navigering 7
Galten Extremt simpel billig GPS Navigering 18
Lico GPS baserad paddel log? Navigering 3
Masmakkan Handhållen GPS Navigering 22
Lico GPS armband vs handhållen? Navigering 16
tobiasdr GPS-mottagning T-Rådhuset Navigering 3
Sebastian_b Gps med Europa led E6 Navigering 19
jordbrukaren Hur anger man GPS-koordinater, vilket format? Navigering 16
Brus-Nilsson GPS-karta med fornlämningar Navigering 3
Viktorious GPS-klocka Navigering 10
lyckhem Garmin GPS Klocka Navigering 8
Simme3000 Hitta koordinater från GPS på karta Navigering 3
avsl_22-07-26 Säkerhet till fjälls - val av GPS, Inreach, PLB, nödsändare Navigering 35
Edstroom Gps i fjällen Navigering 6
Materialaren Skapa vandringsrutter för fjälltur med Garmin GPS (Fenix) Navigering 4
aksello enklaste / batterisnålaste gps mottagaren, som kan lagra gpx tracks Navigering 31
Ode Åland med gps Navigering 4
jffoto Söker en gps med detaljerad karta Navigering 35
silly Garmin gps 64 st Navigering 27
joanc Minneskort Garmin gps Navigering 3
avslutad_230717 Ny GPS med kartfunktion Navigering 18
SamiHuutoniemi GPS tracker med lång batteritid Navigering 17
Nitsson Vilken iPhone app för topografisk karta / GPS? Navigering 29
Jorden runt GPS kopplad till Google Earth i datorn Navigering 9
Joakim.e Friluftskartam PRO från CD till GPS? Navigering 8
Joakim.e GPS för att geotagga foton Navigering 15
Josiaab Har 157olika Koordinater som jag vill föra över från dator till gps Navigering 2
Jones Vilken GPS? Navigering 18
swimwhizz GPS för båtfiske Navigering 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.