Hur få GPS-spår från InReach till dator?

Är det möjligt att föra över ett spår sparat i en Garmin InReach Explorer till dator? Jag har försökt med att koppla InReachen med sladd till dator och BaseCamp, men jag kommer inte åt spåret. Inte heller när jag är inloggad på mitt konto på Explorer.garmin.com kommer jag åt det på enheten sparade spåret. Någon som vet hur man ska göra för att spara ett spår på InReach på dator?

Jag har i och för sig en inReach Mini (och mac-dator) men för att överföra mina spår på inReach-enheten till explore.garmin.com har jag använt någon av två metoder:

1) Via mobilen och appen Earthmate. Synkar inReach-enheten med appen och sedan appen med molnet (det brukar dock sköta sig självt om man bara har startat appen och har enheten ihop-parad via bluetooth).

2) Via datorn och programmet inReach Sync

Vill jag sedan ha spåret som t.ex. en .gpx-fil så exporterar jag spåret från explore.garmin.com (som förövrigt önskar en del att önska i form av användarvänlighet tycker jag).

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack. Jag kanske var otydlig. Jag vill kunna spara spåret som en egen gpx-fil. Jag kan synka enheten med molnet och se spåret där. Men jag vet inte hur jag ska göra för att spara spåret som en gpx-fil. Bifogar ett exempel på ett spår jag ser på mitt konto på Garmins moln.
1667671194769.png

Tack. Jag kanske var otydlig. Jag vill kunna spara spåret som en egen gpx-fil. Jag kan synka enheten med molnet och se spåret där. Men jag vet inte hur jag ska göra för att spara spåret som en gpx-fil. Bifogar ett exempel på ett spår jag ser på mitt konto på Garmins moln.

Då brukar jag som sagt exportera från kartan på explore.garmin.com (knapp längst upp till höger på kartan). Det är dock lite osmidigt då den exporterar allt som för tillfället visas så man måste filtrera t.ex. på ett tidsintervall för att bara få med det önskade spåret.

Äntligen hittat rätt knapp för export. Tack Erik! Lite osmidigt kanske. Men när jag öppnar den exporterade gpx-filen i BaseCamp visas spåren var för sig. Det räcker för mig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips