FW Moskito?!

ÄR sugen på en riktigt snabb kajak som jag kan ha till turer på havet och med packning. Den här verkar vara riktigt spännande?! Någon som har provat eller har några kommentarer skulle jag bli riktigt glad!
Tack!
 
Hej

Jeg har prøvet Nelo Moskito FW2000 på en meget kort prøve tur. Det lykkedes mig at kæntre to gange, da den er meget ustabil!

Den forreste luge går ned til fodsparket, så der er ikke et vandtæt rum som man er normalt. Derimod er spidsen af kajakken lukket med et skot så man ikke kan pakke derude. Hvis den skulle bruges tul langtur ville det nok være nødvendigt at fjerne dette skot så man også kunne pakke i fronten af kajakken. Ellers ville vægtfordelingen blive skæv. Derudover er der ikke meget plads, men skal nok regne med at pakke minimalistisk.

Den jeg prøvede havde fast ror på undersiden ligesom kapkajakker, det dur ikke til langtur. Den fås også med ror der slår op på dækket.

Da jeg prøvede den var det for at finde ud af om jeg skulle have en Nelo Inuk eller en Moskito. Valget blev en Inuk. Jeg skal bruge kajakken til langture, og der kommer man ud for meget forskeligt vejr. Moskitoen er kun lidt hurtigere ved 5 knop, og den smule hastighed kan hurtigt forsvinde hvis det er for vildt vejr til at man kan ro pga. Moskitoens ustabilitet.

Se mere på http://www.unold.dk/paddling/articles/kayakvelocity.html

Se også på "4-5 knop rank" det er den hastighed de fleste ligger på når man ror lange ture, og her er moskitoen meget langt nede af listen. Hvorimod Inukken klarer sig godt.

Håber du kan bruge det til noget.

Venlig hilsen Ravn
 
FW Moskito

Hei, jeg padler en Glider (Seda) og ser at den kommer høyt oppe på listen på den oversikten som Peter Unold og Udo Beier har produsert. 4 plass dersom du sorterer på 5 knop og 3 plass dersom du sorterer på 6 knop. Glideren er en stabil og lettpadlet kajakk som også tar mye bagasje (385 liter)- ikke så ulik Viviane. Vi var tre norrmenn som padlet denne kajakken i SKM og vi kom alle blant de seks første i havkajakk klassen - så den burde dekke behovet for fart, samtidig som den egner seg til turer og ekspedisjoner. Avalaone Viviane virker eller ganske lik på mange parametere og er gjerne lettere å få tak i Sverige.
Lykke til med valget.
Hilsen
Bård Chr. Jensen
Stavanger/Norge
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Staffan_TeamToyota Nelo Inuk & Moskito FW2000? Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.