Fulufjället och Njupeskär

Jag och en kompis funderar på att vandra 5-7 dagar i området kring Fulufjället och Njupeskär i Dalarna. Är det någon som vandrat där som har tips på bra leder? Eller andra bra tips just kring detta område?

jag skulle nog välja grövelsjön istället . dom har en fantastisk returang där man kan ta sig en pilsner och en bastu,..........

http://www.utsidan.se/catdocs.htm?words=fulufj%E4ll
Sök bland artiklarna och du kan läsa lite om Fulufjället.

Jag âker dit pâ torsdag för nâgra dagars vandring och utrustningstest. (skor eller kängor bl a ;-))
Jag tror att det blir svârt att fördriva sâ mycket som 5-7 dagar där, dâ hâller jag med om att Grövelsjöfjällen är bättre.
Men det hör väl till allmänbildningen att ha varit vid Njupeskär :)

http://www.utsidan.se/catdocs.htm?words=fulufj%E4ll
Sök bland artiklarna och du kan läsa lite om Fulufjället.

Jag âker dit pâ torsdag för nâgra dagars vandring och utrustningstest. (skor eller kängor bl a ;-))
Jag tror att det blir svârt att fördriva sâ mycket som 5-7 dagar där, dâ hâller jag med om att Grövelsjöfjällen är bättre.
Men det hör väl till allmänbildningen att ha varit vid Njupeskär :)
Inte speciellt svårt att tillbringa en vecka på Fulufjället. Start vid Stöten, slutmål Njupeskär, däremellan knalla över till de mer vilda dalgångarna mot Norge, så som Girådalen mfl. så går tiden där också.

Raskesven

Jag tycker (högst personlig åsikt) att du ska samla på dig lite dalska fjälltoppar

Härjåhågna 1183m ser fin ut på riksgränsen.

Om man söker sig i vidare cirklar bland dalafjällen är Nipfjället och Städjan samt Mjölkstäva (Naahlpeke) intressanta fjällformationer. Bland de resliga kan Östra Granfjället (Transtrandsfjällen), Sömlingshågna, Slagufjället och Dalarnas högsta fjäll Storvätteshågna (1204m) räknas.

Ha' dä'!

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips