Fula gummiluckor

Har ni något bra medel att använda på mina gummiskottluckor dom är lite vita o,torra och ser tråkiga ut var en del i saltvatten i höstas men annars paddlar jag mest sötvatten .Någon bra smörja skulle sitta fint

Du måste först få bort saltet, diska och skölj i sötvatten. Exempelvis under kranen hemma.
Lundhags och biltillbehörsfirmorna har gummirekonditionerare som tillbehör, är det rent och prydligt under blir resultatet närapå bättre än nytt.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
ngt silikonbaserat kanske

kolla på bensinmacken på flaskor för uppfräschning av plast-gummi detaljer, funkar på bilens palstdetaljer på bildäck och på gummistövlar mm

Har använt Clas Ohlsons siliconspray på gummiluckorna under många år. Diskar luckorna och sprayar dem en eller ett par gånger per år.
Torkar rent efteråt så att jag inte får siicon på däcket.

Mina äldsta luckor är drygt 10 år och fortfarande i nyskick. Dessutom blir de lätta att få på.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.