Fula gummiluckor

Har ni något bra medel att använda på mina gummiskottluckor dom är lite vita o,torra och ser tråkiga ut var en del i saltvatten i höstas men annars paddlar jag mest sötvatten .Någon bra smörja skulle sitta fint

Du måste först få bort saltet, diska och skölj i sötvatten. Exempelvis under kranen hemma.
Lundhags och biltillbehörsfirmorna har gummirekonditionerare som tillbehör, är det rent och prydligt under blir resultatet närapå bättre än nytt.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
ngt silikonbaserat kanske

kolla på bensinmacken på flaskor för uppfräschning av plast-gummi detaljer, funkar på bilens palstdetaljer på bildäck och på gummistövlar mm

Har använt Clas Ohlsons siliconspray på gummiluckorna under många år. Diskar luckorna och sprayar dem en eller ett par gånger per år.
Torkar rent efteråt så att jag inte får siicon på däcket.

Mina äldsta luckor är drygt 10 år och fortfarande i nyskick. Dessutom blir de lätta att få på.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips