Ett tips är att käka nåt till, tex en skiva knäckebröd så magen får lite annat att "tänka" på också. Funkar för oss!
Frystorkat
- Trådstartare Mansson
- Start datum
Både hemtorkad och fabriksfrystorkad kan ju ju vid måltiden före läggas i en tät burk med rätt mängd vatten. Till måltiden värmer man upp den enligt vad som står på påsen eller man själv kommit på hemma, mycket av magbubblet försvinner direkt. Att äta små tuggor som man tuggar noggrant och tillsätter tillräckligt mycket saliv är givetvis lika viktigt som hemma.
Somliga påsar är värre än andra, hemtorkat kan bli riktigt bra, gott, nyttigt och mycket billigare.
go tur
men lägger man (frys)torkad mat i vatten 1 dygn innan (vid måltiden före) man skall äta den, så finns det ju uppenbar risk för mycket mera bubbel i magen!
För länge sen fick jag lära mig att läsa en text logiskt istället för bokstavligt. Själv kan jag ännu laga frukost av torrvaror, gröt eller välling och te eller kaffe. Det leder mig till att det blir ca 4 h till lunch och dito sen till middag inga 24 h, men vanorna är uppenbart olika. YMMV
go tur