Frusen Camelbackslang

hmm

Förstår jag dig rätt? Alltså, korresponderar variabeln 'faceplant' exponentiellt med variabeln 'bristande skarsnö' multiplicerat med 'C2H6OH' enbart beroende på mängd per tidsenhet eller är det variabeln 'stora klunkar' som gör den stora skillnaden. Kan man isåfall dra slutsatsen att 'stora klunkar' äv viktigast för att minimera isbildning istället för 'bristande skarsnö' ??
 
Inte riktigt...

... det avgörande är som du säkert förstår (notera den mästrande tonen:) är objektets vätskemängd i förhållande till dess vikt och verkningsgraden hos hepar vid det specifika tillfället. Vidare har vätskans genomloppstid en avgörande betydelse. Vid egna prov har det visat sig att testkroppens utvecklade effekt hade en större betydelse än väntat då genomloppstiden minskade i takt med att effektuttaget ökades.
Taggen blir alltså:

if C2H6OH==true{
{
if skarsnö==snöskor then C2H6OH!=faceplant
else faceplant==true;
}

else
skarsnö==snöskor then H2O=frozen;
}


Så det så, eller så skulle man kunna säga att du i princip har rätt, men bara nästan.
Magnus
[Ändrat av Basecamp 2001-06-08 kl 00:07]
 
Mer Camelbak

Kolla in http://www.camelbak.com

Det finns isolerpåse till själva behållaren vilket borde funka bra.
Jag har haft problem i främst kalla januaridagar men har kommit på att det räcker med att ta en sipp vatten var 5:e minut så går det bra.
Upptäckte också att har man en schysst vindslå på jackan så hjälper det ruskigt bra att placera munstycket där.
Har även provat att ha behållaren innanför jackan vilket funkar om man inte har speciellt mycket i ryggsäcken.
Har grunnat på en lösning att köpa en liten Camelbak som går att ha på bröstet innanför jackan.
Det dröjer nog inte länge förrän det finns elektrisk värmare av munstycket+slang (typ pjäxvärmare).
 
En 1-literspåse går ner i innerfickan

Och då med lämplig spädningsgrad av antifrostmedlet ger det gladare turer uppåt, framåt eller utför.........
(solglasögonen enbart för att inte vissa ögonröderna sen i går)
 
Antifrys

Har löst problemet genom att jag har skurit ut ett spår i ryggsäcks remmen.Och sedan sytt dit en dragkedja på insidan(ej nödvändigt).Plus att jag annvänder mig an isoerings material runt vattenbehållaren.Så fort jag har druckit färdigt så trycker jag bara in slangen tillbaka i spåret under axel remmen.Kroppsvärmen håller isen borta.
Håll till godo med tipset.
/Ninjan.
 
Nobelpris nŠsta!!

Helt fantastiskt!
Har du lyckats framstŠlla C2H6OH?
Det mŒste vara nŒtt dŽ...

Annars kanske vanlig alkohol (C2H5OH) skulle funka fšr fulla fjŠllvandrare...

Anders
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.