Fruktansvärt irriterande reklam

Det är ju alldeles för mycket ovidkommande text , man kan inte koncentrera sig ordentligt på reklamen, när den ska hoppa fram och tillbaka för att täcka texten så att den inte stör marknadsföringsupplevelsen!
Finns det också en medlemsskaps-nivå att få betalt för att enbart konsumera reklam utan störande inlägg, som motvikt till att betala för att slippa?

(obs, ironi)

Uppenbart är det så att de som driver Utsidan får det att gå runt utan att behöva bry sig om användarnas upplevelse. Annars hade de dels kommenterat något här, dels kanske förändrat annonserna.

En fråga; jag får för mig att annonser måste vara märkta med just ordet annons, stämmer det? Någon som har koll på detta? Ingen av blafforna högst upp verkar vara märkt på det sättet.

Uppenbart är det så att de som driver Utsidan får det att gå runt utan att behöva bry sig om användarnas upplevelse. Annars hade de dels kommenterat något här, dels kanske förändrat annonserna.

En fråga; jag får för mig att annonser måste vara märkta med just ordet annons, stämmer det? Någon som har koll på detta? Ingen av blafforna högst upp verkar vara märkt på det sättet.
Ja, jag har koll.

Annonser ska inte bara vara märkta, utan TYDLIGT märkta.

Utsidan bryter mot en hel bunt lagar, men tyvärr är risken för sanktioner i det närmaste obefintlig.

Så du utsätter dig för scrollandet för Utsidans ekonomis skull? Det är ren och skär omtanke?
Ja naturligtvis gör jag det, annars skulle jag ju ha betalat 100 kr och då skulle det ha blivit lägre inkomster till sidans ägare för driften av densamma. Miljonerna rullar säkert in med mängden reklam och med dess utformning. Känner mig stolt för det stora bidrag jag åstadkommer.

Tror inte att utsidan är särskilt beroende av medlemsavgiften.. Det är väl mer standard på forum/appar/streaming tjänster att erbjuda ett reklamfritt alternativ..

Tror inte heller att utsidan är beroende av ett aktivt forum. Besökare utifrån hittar hit via friluftsrelaterade sökningar och då hamnar ofta utsidan högt upp i sökresultatet, Och då ofta rätt gamla trådar/svar..

Sen gissar jag att skälet till att reklamen fladdrar runt på sidan att utsidan får betalt per click, även oavsiktliga sådana.

Nu har det blivit ännu ett nytt inslag på att gå runt annons blockerare och får sluta med hemsidan vilket fler borde göra.

Tilläget 'uBlock Origin' på firefox går att ställa in så att tredjepartscripten och dess ramar blockas.

Nu får vi se om inlägget raderas, för detta löser problemet med störande reklamblaffor :-D

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg