Frukost i skogen

Kan bara hålla med vad ovanstående skrivit, sånt här är alltid kul att läsa om! Det ger någon speciell myskänsla och även turer i närliggande natur kan vara precis lika intressanta att läsa om, särskilt med såna här fina bilder :)

Tack för att du delar med dig!
 
Kanske skulle jag döpt om den här tråden till fika i skogen?
Jaja... I torsdags åkte sambon, hunden och jag till ett litet naturreservat som heter Österbergsmuren. Det ligger en mil hemmifrån och är helt handikappsanpassat med fina träramper, informationstavlor om urskogen, utedass och stor slogbod med en jättegrill.
Där kollade vi in stora gamla träd och fina snurriga stubbar. Självklart hade vi med oss fika som vi avnjöt i solen.
Vi hörde ett envist knackande under tiden vi var i reservatet och fick se en inte allt för vanlig hackspett.
Sara fick några fina bilder på den tretåiga hackspetten som var tyst när när det vara fotodags men som jag lyckades locka tillbaka i blickfånget med några hårda trummningar med knogarna på räcket till ramperna.
Ännu en härlig upplevelse i naturen nästan utanför dörren.
 

Bilagor

  • Henke & Kita.jpg
    Henke & Kita.jpg
    106.7 KB · Visningar: 625
  • snurrträd.jpg
    snurrträd.jpg
    247.6 KB · Visningar: 624
  • Tretåig Henke.jpg
    Tretåig Henke.jpg
    65 KB · Visningar: 619
Då var det dags för frukost i skogen igen. Nu har vi fått en till följeslagare på turerna i skogen,nämnligen lille Rufus 5veckor gammal.
Otroligt mycket snö i år. Supervackert i naturen.
Efter en inte allt för lång promenad var vi framme vid den kära Kilkojan där vi packade upp frukosten. Det finns kaffepanna mm i kojan men vi gjorde bara ett kort besök så det blev termosar till thet och kaffet.
Ännu en underbar utflykt till ända men fler ska det bli.
 

Bilagor

  • IMG_0949.jpg
    IMG_0949.jpg
    82 KB · Visningar: 505
  • IMG_0970.jpg
    IMG_0970.jpg
    43.6 KB · Visningar: 507
  • IMG_0953.jpg
    IMG_0953.jpg
    92.6 KB · Visningar: 509
  • IMG_0957.jpg
    IMG_0957.jpg
    40.6 KB · Visningar: 508
  • IMG_0958.jpg
    IMG_0958.jpg
    40.8 KB · Visningar: 502
  • IMG_0962.jpg
    IMG_0962.jpg
    98.4 KB · Visningar: 510
Tjena!

Den där stugan är ju helt fenomenal, skulle så gärna själv vilja äga en sådan,men jag får hålla till godo med min tarp :)

Mvh Nicklas
 
Hej
Mysig stuga...
Att äta frukost ute är ett allt för underskattat nöje, själv brukar jag försöka se till att få minst en frukost ute i veckan, men helst både lördag och söndag i samband med en rejäl hundpromenad.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.