• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftssinglar.

Re: Vandring i Stockholm

casimir; sa:
Då föreslår jag vandling på Sörmlandsleden helgen 30:e sept - 1:e okt på strängan mellan Handen Paradiset - Hemfosa. Se Stockholmsfriluftsliv för mer info.

Föreslår tältläger på lämplig plats med möjlighet till fiske, svampplockning eller annat. Vad säger ni?

Mvh Casi

PS.
Vid för dåligt intresse drag jag iväg på vandring i Jämtland istället.
D.S


Hej, vad har det blivit av "klubens aktiviteter"?
Hänger gärna på! Vandring sista helgen i september låter som ett kul initiativ!
Hör av er om hur det blir!

/j
 
vad är bestämt?

Hej!

Jag råkade på er diskussion nu idag. Verkar vara en del roliga aktiviteter på gång.

Jag är på att vandra sista helgen i september. Är det det som gäller?

Paddling i helgen eller? Jag ska ut till Söderarm i helgen, men ni kanske åt det hållet.

Kul med singel-diskussion på nätet.

/ Per i Uppsala
 
vandring i Göteborg

haskell; sa:
speedygonzalex; sa:
Jag är på! Är det söndag som gäller då?
Typiskt! Då får jag ju ägna mig åt singelpaddling på lördagen istället... ;-/
Vad sägs om att komplettera med en vandring i månadsskiftet september-oktober? Då bör jag också kunna vara med. :)
För att kunna locka andra som varit med vid tidigare vandringar så kanske vi skulle leta oss till något annat ställe än Svartedalen? ;)

Hej igen!
Det var egentligen detta mailet jag hade tänkt att svara på!:) Jag hänger som sagt gärna med på någon kortare vandring(är inte jättevältränad;) ) i Göteborgsområdet.
I månadsskiftet september-oktober som Fredrik G föreslog låter bra för mig.

mvh

Marika
 
Re: Vandring i Stockholm

casimir; sa:
Då föreslår jag vandling på Sörmlandsleden helgen 30:e sept - 1:e okt på strängan mellan Handen Paradiset - Hemfosa. Se Stockholmsfriluftsliv för mer info.

Föreslår tältläger på lämplig plats med möjlighet till fiske, svampplockning eller annat. Vad säger ni?

Mvh Casi

PS.
Vid för dåligt intresse drag jag iväg på vandring i Jämtland istället.
D.S



Strålande idé!
Hänger gärna på men har inget tält, fast det kanske kan ordnas.
 
Stockholmsvandringen

Jag är på också - på Sörmlandsleden.

Har en hel del i prylväg och kan dela med mig också. Har 3-mannatält mm. Fast vi kanske ska bo i vindskydd.

Per
 
Sörmlandsvandring

Det här låter ju jättekul att vi blir ett gäng. Tror att jag också har ett extra tält, men vindskydd låter ju som en skoj idé. Finns det längs vägen?

Ska vi börja på fredag eller blir det lördag förmiddag? Vilket som för mig. Drar in till stockholm vilket som på fredag. Bor i Västerås. Hittar bara på nåt annat på fredag ifall vi börjar vandra på lördag.
 
göteborg sep - okt

Hej alla!
Skall ni ut och rasta de lurviga i månadsskiftet september - oktober så vill jag gärna haka på.
 
Re: Vandring i Stockholm

casimir; sa:
Då föreslår jag vandling på Sörmlandsleden helgen 30:e sept - 1:e okt på strängan mellan Handen Paradiset - Hemfosa. Se Stockholmsfriluftsliv för mer info.

Föreslår tältläger på lämplig plats med möjlighet till fiske, svampplockning eller annat. Vad sxäger ni?

Mvh Casi

PS.
Vid för dåligt intresse drag jag iväg på vandring i Jämtland istället.
D.S

Jag är också intresserad. Någon som har bra förslag på tältplatser på sträckan? Jag har för mig att det är rätt fint runt några av smösjöarna runt Paradiset, men det var ett tag sen jag var där sist.

Sörmlandsledens etappbeskrivningar:
http://www.sormlandsleden.se/etappskyltar/005_00_h.htm
http://www.sormlandsleden.se/etappskyltar/005_03_h.htm

Bussar finns till paradiset (hpl Ådran) om ngn vill ansluta eller åka hem:
http://www.sl.se/ficktid/vinter/v709.pdf

/Pär
 
Paddling i Gbg

Hej igen!
Nu har jag kommit åter till västkusten efter en härlig helg i Norge.

Om jag räknat rätt så blir vi 4 glada friluftsmänniskor som tänkter paddla på söndag, Anna, Alexandra, Patric o jag. Är det någon jag missat är det bara att göra dig hörd. (Jag kan inte på lördag men det verkade ju inte hjälpa att byta dag heller)

Kollade bussarna, inte direkt några täta turer där ute på söndagar, en kom fram 9.18 och nästa 10.09. Jag håller på den senare turen och isf åker man från brunnsparken 9.38.

Är det någon som vill köpa lunch så delar vi på kostnaderna efteråt?? Jag kan ta med mig kök o laga det i, någon annan kanske kan fixa liggunderlag o sitta på??

Till sist så får vi höras på fredag em och se hur prognosen ser ut och så boka kajaker om det inte verkar bli storm eller oväder.

Ha de fint!
Niklas

Ps Skulle det behövas kan även jag dra Anna ett pass.
 
Väderprognosen tycker jag ser lysande ut för helgen! Dmi är inte fullt lika optimistiska som smhi men söndagen kan nog bli en kanondag på vattnet!
Jag tänkte ta bilen ut till Önnered (liite lat kan man väl få vara?) så är det nån som vill ha skjuts från sta'n går det bra.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ninapenda friluftssinglar...vill ni klättra? Träffar 3
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...