• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftssinglar.

Restresa?

Har knappt haft ledigt i sommar, bara en liten liten tur till kebnekaise har det blivit. Första gången för mig dock.. Tänkte ta en weekend nu v.39, nån som är sugen o har ngt roligt förslag på aktivitet eller resa.. Blir förmodligen en sista minuten söderut annars..
,Fredrik
 
Vandra i Skåne

Låter jättetrevligt med friluftsliv för singlar...men jag bor i Skåne...hör gärna av er, har barn i tonåren nu och har plötsligt gott om tid på helgerna.
 
Höstträff?

Nu är sommardagarna borta och härliga hösten är här. Jag tycker att det vore trevligt att lära känna fler friluftsmänniskor. Någon mer som tycker som jag och som vill ta en dag utomhus till det?
Kom då med forslag på dagar,så kanske vi kan enas om någon.
Jag bor i Stockholm och tänker mig en aktivitet på rimligt avstånd till stan. Många underbara platser finns att välja på.
 
vandra i Skåne

Jag tycker som Arne, skulle vara trevligt att träffa andra friluftsmänniskor, behöver givetvis inte vara singlar. Förslag på plats och dag?
 
Kajakpaddling helgen 17/10 !

Jag tänker paddla kajak i skärgården den 17/10, och alla som vill får följa med!

Det är härligt att paddla nu eftersom man känner hur liten och utsatt man är som människa på det stora havet när naturens krafter morrar i bakgrunden. Vinden är frisk, och man märker ganska snart att vi inte befinner oss långt från arktiska breddgrader.

MEN: Det kan vara farligt också eftersom det är kallt i vattnet. Om man är nybörjare och det går vågor bör man överväga att hitta på en annan aktivitet. Det är också säkrast att hålla sig nära strandlinjen och ha torrt ombyte i vattentät säck.

Jag kommer att hålla alla som är intresserade uppdaterade om väder, vind, plats etc. via min facebook:
http://www.facebook.com/group.php?gid=148106553925
 
Paddling i morgon (lördag)!

NU ÄR DET SPIKAT!

DE SOM VILL HÄNGA MED UT OCH PADDLA MÖTS PÅ SKÄRGÅRDENS KANOTCENTER (Engarn/Resarö, 185 93 VAXHOLM) I MORGON (LÖRDAG) KLOCKAN 10:00.

Jag kommer att ha en kort genomgång mellan klockan 10:20-10:30 (cirka). Sedan går det bra att använda kajakerna fram till klockan 15:30. Priset kommer att hamna någonstans mellan 300-400kr och inkluderar kajak, paddel, kapell och flytväst. Jag kan nås på telefon 0730-307135. Karta till uthyraren hittar du på www.eniro.se.

Jag vill än en gång påminna om att vattentemperaturen ligger runt 7-8 grader och att man kyls ned snabbt om man trillar i. Om man känner sig osäker bör man hitta på en annan aktivitet.

Mer detaljer på finns under "Dicussion Board" på:
http://www.facebook.com/group.php?gid=148106553925


VI SES!
 
Johoda...

...såharmangåttme i fejsbookgruppen

Kan ju bli skoj detta, fastän man håller till i Västerås och är måttlighetskonsument :eek:)
 
Skidföre i Stockholm

Nu är det skidföre i Stockholmsområdet. Finns det några som vill gå på långtur? Jag kan många fina sträckor och kan ordna någonting.
 
För mig blir det första gången på sex eller sju år som jag INTE planerar att gå Nijmegen-marsch, och jag känner mig lite ledsen i ögat just nu när jag tänker på det. Skulle du ha frågor om den så svarar jag glatt...
 
Vildmarksmässa!

Är det fler här som tänker gå på vildmarksmässan! I så fall skulle det vara trevligt att ses där. Skriv är så att vi kan bestämma.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ninapenda friluftssinglar...vill ni klättra? Träffar 3
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.