• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

friluftsliv i dalarna me hund

Hej,

Hänger gärna på om ni planerar några aktiviteter. Är en 34-årig tjej som bor i Borlänge, har inte hund. Vandrar gärna, helst i fjällen!
 
Om man bortser från sälenfjällen finns det både arrangerade fäbodvandringar och vandringsleder som är upp till några mil långa runt själva Malung. För mig känns det enklare än fjällexpeditioner.

Jag ska höra mig för när fäbodmarschen blir av i sommar.
 
om någon med MYCKET kort betänketid kan ta sig till Malung kl 10 på onsdag så kan vi ta sällskap på en fäbodvandring, 9 km.

Kan erbjuda övernattning.
 
Nu när det är höst föreslår jag några vandringar i Falun. Dels finns källslättsspåret (2 mil) väster om sjön Varpan, och Vildmarksleden (35 km) i Bjursås.

Till att börja med går jag helst vid källslätten.

När i augusti hänger ni med?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.