Friluftskartan Pro

Jag har tänk mig att sälja "Friluftskartan Pro" Svealand och Götanland på microSD-minneskort.
Men fungerar kortet i andra Garmin utrustingar...??( Dom är köpta över disk ).
Hur mkt kan man begära för dem?

Tack på förhand!!

Kartorna kostar c:a 1200 kr/styck på Dustin och rimligt pris är väl en förhandlingsfråga. De torde funka i alla Garmin som tar mikroSD kort. Dessutom funkar dom säkert i alla Garmin som tar SD-kort med hjälp av en SD-adapter.

En annan femma är att man bör undvika kartor på kort eftersom de då inte kan installeras på PC. Å andra sidan så har kartor på kort fördelen att kunna flyttas mellan olika GPS-er.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Aha - det var något nytt för mig... Går det alltså att använda SD-kartor i obegränsta antal GPS:er...?

Japp, men du måste flytta kortet till den GPS du för tillfället ska använda.

OT:
När jag var på en datormässa i fjol då skulle en person i ”Kingston montern” visa mig hur ett SD micro kort ser ut. Han tappade kortet på golvet och då Kingston ”företagsfärg” är svart så hittade han inte minneskortet på deras svarta matta. Nu kostar inte ett tomt minneskort speciellt mycket (och ännu mindre för importören Kingston) men tappar man bort sitt färdigprogrammerade minneskort så skulle i alla fall jag bli ledsen.

Per

Ska kanske förtydliga att det går inte att göra en backup heller, för data på kortet är knutet till ett fysiskt kort. Man kan kopiera utan vidare, men kopian fungerar inte om man sätter den i navigatorn.

Enda nyttan man har av en backup är om man råkar radera filerna på originalkortet, men fortfarande har kortet kvar.
Något som naturligtvis kan vara en väl så god anledning att göra en kopia.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips