Friluftsbutik Reykjavik

Är det någon som vet var jag kan inhandla Primus-gas i Reykjavik?
Finns det någon "måste-butik" när det gäller friluftsprylar i övrigt?

HåkanF

PS Åker imorgon kväll.

Läste precis Hans Fowelins text om vandringen på Island och såg att han fick tag på gas i bensinmacken bredvid busshållplatsen i Reykjavik.
Frågan om friluftsbutik kvarstår.

HåkanF

Det finns några friluftsbutiker på gågatan i Reykjavik. Ofta Rena märkesbutiker som säljer mest av ett och samma märke. Tex Marmot. Men om dom säljer gas törs jag inte lova.

29351

Avstängd
66north butiker

66°North Faxafen
Faxafen 12
108 Reykjavík
+354 535 6676

66°North Bankastræti
Bankastræti 5
101 Reykjavík
+354 535 6680

66°North Bankastræti Börn
Bankastræti 9
101 Reykjavík
+354 535 6681

66°North Kringlan Börn
Kringlan
103 Reykjavík
+354 535 6674

66°North Útsölumarkaður
Faxafen 12
108 Reykjavík
+354 535 6678

Mvh troswe

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Ellingsen, Fiskislod1,101Rekjavik så blir du inte bunden till 66 North. Tyvärr finns inte den outslitliga sjömanströjan längre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips