• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftsare i Östergötland sökes..

mo9jan; sa:
God morgon! Äntligen har vintern kommit :) Med den kylan och möjligheter till långfärdsskridskor. Är det något som lockar? Vad är det annars som får dig att slita dig från soffan för att gå ut i naturen? Ha en bra dag i väntan på upplevelser! /Johan

Hej Johan!

Ska jag vara ärlig behövs det inte så mycket :). Fint väder och bra sällskap brukar man komma långt med. Går det att åka långfärdsskridskor nu? det var faktiskt flera år sen jag åkte så jag är ganska rostig. Vart åker man?

Annik
 
Nu är det dags!

Det verkar ju finnas en och annan som vill finna nya friluftskompisar. Varför inte bestämma något?

Jag föreslår att de som vill, träffas söndagen den 18/2 kl 1000. Vi tar och går en sväng vid Tinnerö. Har med något att käka. Pratar om Östergötlands pärlor och annar trevligt. Byter lite kontaktuppgifter och spånar vidare på tråden "mail-lista".
 
Jag kan vara där 10.00 men måste ge mig iväg senast runt 12.00. Förhoppningsvis hinner vi diskutera allt under den tiden.

Eva
 
Hej Eva och Mattias!

Jag kan också tänka mig att möta upp! Inget händer förrän man börjar engagera sig. Och som alla vet så behövs det ibland väldigt små vibrationer för att skapa en lavin (inte för att det är en lavin vi vill ha men ni förstår nog poängen :)). Finns det grillplatser ute vid Tinnerö? Det vore ju optimalt trevligt att få göra iordning en liten eld och få i sig varm mat vid ett sånt tillfälle.

Annika
 
Jag skäms för att säga detta, men jag har aldrig varit vid Tinnerö. Däremot har jag fått lära mig att det ska finnas två grillplatser.

Eva
 
Trevligt!

Då är vi i alla fall tre stycken :). Visst är det så att någon/några måste börja engagera sig. Annars blir det som bekant mycket snack och liten verkstad.

Nästa fråga får bli var vi träffas. Tyvärr är jag billös nu för tiden (om jag inte kan lyckas låna en), med andra ord är jag hänvisad till att åka med någon med bil, kollektivtrafiken eller att vi inte träffas för långt från stan så det går att promenera ut. Det är sådant som brukar ordna sig. Med andra ord har jag lite svårt att komma med förslag eftersom jag behöver veta förutsättningarna.

Jag vet inte om det finns färdigställda eldplatser, men med tanke på väderleken tycker jag vi kan fixa en brasa där det passar. Har ni provat att äta kolbullar?
 
Tänk vilken tur du har Eva, som aldrig har varit ute vid Tinnerö. Så många trevliga områden att upptäcka
i närområdet (om du bor i närheten förstås):).

Mattias
 
Mattias!

Kommer du till Linköping med buss eller tåg? Jag kan hämta dig om du talar om när och var. Problemet är när du ska hem eftersom jag fick lov att åka vid tolv. I övrigt finns det en parkeringsplats vid Tinnerö som vi skulle kunna träffas på.

Du är inte allergisk mot hundar, hoppas jag.(?)

Eva
 
Det låter ju utmärkt Eva :). Jag åker tåg till Linköping. Låt mig återkomma snart med en tid. Att ta sig tillbaka ordnar sig på något vis.

Hundar är inget bekymmer. Jag har själv haft hund och jobbat en hel del med dem.

Mattias
 
Hej på er!

Jag har varit borta i veckan och inte hunnit med att uppdatera mig i diskussionen men det verkar som om ni kommit överens om mötesplats. Jag måste erkänna att inte jag heller har en bil så det kanske passar att jag också blir upphämtat på vägen någonstans? Jag bor i södra delarna av stan så åker man ut till Tinnerö från Vidingsjö kan jag möta upp där. Sen tror jag att det finns en trevlig grillplats ute vid Rosenkällasjön... uppe på ett berg. Annars är inte jag heller så orienterad i området. Om ni skickar ett mejl till mig på climbing_4ever@hotmail.com kan jag skicka telefonnummer ifall det underlättar planerandet (saker kan ju bli avstyrda i sista minuten också).
Sen måste jag säga att jag tycker det känns roligt att få träffa ett par främmande människor som man ändå har gemensamma intressen med! Friluftsliv är bra på många sätt!!
Ha det gott.

Annika
 
Hallå Eva!

Nu har jag kollat in tågtiderna. Passar det om jag tar tåget så jag kommer 0928 till Linköping station på Söndag.

Sedan kan vi ta vägen via Vidingsjö och Annika ut till Tinnerö. Blir det bra?

Som Annika säger det kan vara bra med telefonnummer.

Mig når ni på 070-6749956.
E-post: mattiaswesterberg@hotmail.com
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
magdalenakarolina Friluftsare i Dalarna Träffar 18
Wesstrom89 Friluftsintresserade i Östergötland!☺️ Träffar 6
Alexander85 Aktivitetskompis i Östergötland/Linköping Träffar 5
annex Öppen inbjudan till påsktur i Södra Östergötland Träffar 2
Claesvattman Vandringsvän/vänner sökes stockholm Träffar 0
LonelyWoodMan Skogsmulle i liknande ålder omkring Degerfors, Karlskoga sökes Träffar 0
Magla Toppturs kollega sökes GBG sattsar på Høgrutajotunheimen Träffar 1
Klockren Ninja Friluftskompisar sökes i Umeå! Träffar 1
LonelyWolf Friluftsvänner i Karlshamn/Blekinge med omnejd sökes :) Träffar 0
mrbambocha Friluft- o Äventyrsvänner sökes i Halland! Träffar 1
LonelyWolf Boende Åre v 41 sökes Träffar 1
jonsomvet Vänner med jakt intresse sökes i Stockholm Träffar 2
Kristin123 Vänner i Stockholm med omnejd sökes Träffar 5
wille.l Kompis med samma brinnande intresse sökes! Träffar 2
[Dave] Actionfotograf sökes! Träffar 1
7704 äventyrskompisi Uppsalaområdet sökes Träffar 1
madir Löparkompisar i Uppsala och Stockholm sökes! Träffar 1
HelenaF Tjejträningskompis i Falun sökes! Träffar 0
Liv_Örebro Friluftskompisar i Örebro sökes!!! Träffar 16
swanö MTB träningskompisar sökes i Stockholmsområdet Träffar 4
andreasl78 MTB Kompis Sökes i Östra Skåne Träffar 0
kaktusen89 Tränings/äventyrs kompis runt 18 år sökes i stockholm Träffar 21
Aktivitetspolare sökes/finnes Träffar 5
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Träffar 0
andersmossing Segling sökes - Stockholm Träffar 0
mariiia Klätterkompis/ar sökes (sthlmstrakten) Träffar 0
klättermicke Klättringspartner i Sthlm Sökes Träffar 0
Sjöhästen Resesällskap till Thailand, Kambodja sökes Träffar 3
Benq Aktivitetskompis sökes! Träffar 1
haakn Träningskompis i Dalarna sökes! Träffar 0
medsolskenskeniblick Friluftskompisar sökes, nåt på gång den 18/3? Träffar 3
Annaman Rese-,frilufts-,klätter-,skid-,rolig- polare sökes Träffar 70
fjällvallmo småäventyrliga sökes! Träffar 4
jimpaw cykelsällskap sökes Träffar 0
Lina1983 MTB-kompis sökes i växjö! Träffar 2
lenkes Allintresseradfrilufsarkompis sökes. Träffar 7
Barringer Lagkamrat sökes till Skåne adventure race Träffar 3
Tigershark Sökes fiske,vandrings & fotointresserade. Träffar 2
jenn71 Klätterkompis sökes! Träffar 10
Zar Friluftskompis i Norrbotten/fyrkanten sökes! Träffar 2
limpan77 Träningspartner för Box i Uppsala sökes Träffar 2
korpnatt Vandringskompis sökes i närheten av Borås. Träffar 0
vän Vandringskompis sökes!/Ändrad tidpunkt. Träffar 1
vän Vandringskompis sökes! Träffar 0
jamten Träningskompis/ar Lund sökes! Träffar 3
Makoo Forspaddlare sökes för fotografering Träffar 0
Charlottan Vandrings/träningskompis i Karlstadstrakten sökes Träffar 3
Jeppe_berget Inlineskompisar och andra polare i Gbg sökes! Träffar 3
andersni träningspolers (gjärna på cykel) i e-tuna sökes Träffar 0
övikarn friluftsintresserade i Övik sökes Träffar 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.