• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftsare i Östergötland sökes..

av mig som är inflyttad till Linköping. Jag flyttade hit i höstas och nu när ljuset börjar komma tillbaka längtar jag UT men det vanliga dilemmat med att vara nyinflyttad är att man måste hitta nya friluftsvänner! Jag tänkte att det här kunde vara ett möjligt sätt att hitta några likasinnade som gärna hittar på lite utflykter i krokarna. Själv är jag 31, betraktar mig som ganska normalt friluftsintresserad om man ser till nivån på själva utövandet. Däremot kan jag vara pigg på diverse olika aktiviteter, allt från vandring, tältning, paddling, fiska, grilla eller sitta ute och läsa en bok i solskenet....... huvudsaken är att det sker utan stress och prestationskrav.

Finns det fler som gärna vill ha sällskap ut?

Annika
 
Hej Annika!

Välkommen till Östergötland. Jag hittar gärna på något. Förslag? Det är alltid härligt att komma ut i naturen. Att träffa nya människor är heller aldrig fel. :)

/Mattias
 
Jag är också intresserad :)

Utflykter i närområdet har jag börjat uppskatta mer och mer de senaste åren. Billigare, miljövänligare och lättare att få tid för än långresor.
 
Jag vet inte om du har ngn anknytning till Universitetet
men där finns annars en förening som heter Vild (fortfarande, tror jag) som ordnar en del, och verkligt aktiva kan naturligtvis påverka. Men du vill kanske
ha lite mindre folk omkring dig? Sen finns en utmärkt
friluftsbutik, Uteliv på Platensgatan, där många frilufsare stryker förbi - de kanske kan ge tips på
likasinnade. Kanske de går med på att du sätter upp ett litet anslag, vad vet jag.

Mina egna friluftsaktiviteter i Linköpingstrakten brukar
inskränka sig till att ströva i de många skogarna
(Ryd, Kärna, Malmslätt, Valla, Haninge) och göra cykelutflykter, Västerby, Bjärka-Säby, Stjärnorp,
Rörstorp är några av smultronställena. Vrkar som jag måste resa utomlands för att det ska bli nåt mer seriöst.
 
Hallå!

Kul att fler är intresserade. Jag är inte sen att haka på det mesta.:) En dagsvandring, en skridskotur eller annat. Runt Norrköping där jag bor, eller någon annan plats.
 
vinter

Ja det gör vi. Det händer rätt mycket kul i Vild i vår. Tycker verkligen att ni ska ta kontakt om ni känner er manade
 
Hej,

tack för tipsen. Jag ska följa upp allihopa!

Hittills har jag bara varit ute vid Tinnerö men det börjar droppa in lite tips från arbetskamrater om olika ställen som är trevliga att besöka, både nära och lite längre bort så nu längtar jag till våren!
Men det verkar ju finnas en och annan här som kan tänka sig en utflykt så det går kanske att spåna ihop något förslag och satsa på ett lämpligt datum som är öppet för alla som vill följa med? Är det någon som har något favoritställe här runt knutarna så är det bra med tips! Jag har som sagt inte bott här så länge så min lokalkännedom är begränsad i dagsläget. Är det fint väder är jag gärna ute en hel dag och strövar omkring och har med mig antingen matsäck eller grilldon.

Annika
[Ändrat av annex 2007-02-06 kl 20:38]
 
Visst

Jag hakar gärna på. Är inflyttad till Norrköping och gör gärna utflykter i närområdet - ja, även längre bort.
 
Re: vinter

filto338; sa:
Ja det gör vi. Det händer rätt mycket kul i Vild i vår. Tycker verkligen att ni ska ta kontakt om ni känner er manade

Jag kollade in hemsidan. De verkar ha jättemycket roligt på gång! Men jag måste bara fråga om medelåldern på de aktiviteterna? Jag har själv studerat när jag var i 25-års åldern men idag skulle jag nog känna mig lite "gammal" i ett sånt gäng :).
 
ålder

Jo men vi har haft en del äldre med också. En kille som var med på fjället var runt 30.
Men om man känner att man är lite mognare, så visst de flesta är väl från 25 och nedåt.
 
God morgon! Äntligen har vintern kommit :) Med den kylan och möjligheter till långfärdsskridskor. Är det något som lockar? Vad är det annars som får dig att slita dig från soffan för att gå ut i naturen? Ha en bra dag i väntan på upplevelser! /Johan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
magdalenakarolina Friluftsare i Dalarna Träffar 18
Wesstrom89 Friluftsintresserade i Östergötland!☺️ Träffar 6
Alexander85 Aktivitetskompis i Östergötland/Linköping Träffar 5
annex Öppen inbjudan till påsktur i Södra Östergötland Träffar 2
Claesvattman Vandringsvän/vänner sökes stockholm Träffar 0
LonelyWoodMan Skogsmulle i liknande ålder omkring Degerfors, Karlskoga sökes Träffar 0
Magla Toppturs kollega sökes GBG sattsar på Høgrutajotunheimen Träffar 1
Klockren Ninja Friluftskompisar sökes i Umeå! Träffar 1
LonelyWolf Friluftsvänner i Karlshamn/Blekinge med omnejd sökes :) Träffar 0
mrbambocha Friluft- o Äventyrsvänner sökes i Halland! Träffar 1
LonelyWolf Boende Åre v 41 sökes Träffar 1
jonsomvet Vänner med jakt intresse sökes i Stockholm Träffar 2
Kristin123 Vänner i Stockholm med omnejd sökes Träffar 5
wille.l Kompis med samma brinnande intresse sökes! Träffar 2
[Dave] Actionfotograf sökes! Träffar 1
7704 äventyrskompisi Uppsalaområdet sökes Träffar 1
madir Löparkompisar i Uppsala och Stockholm sökes! Träffar 1
HelenaF Tjejträningskompis i Falun sökes! Träffar 0
Liv_Örebro Friluftskompisar i Örebro sökes!!! Träffar 16
swanö MTB träningskompisar sökes i Stockholmsområdet Träffar 4
andreasl78 MTB Kompis Sökes i Östra Skåne Träffar 0
kaktusen89 Tränings/äventyrs kompis runt 18 år sökes i stockholm Träffar 21
Aktivitetspolare sökes/finnes Träffar 5
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Träffar 0
andersmossing Segling sökes - Stockholm Träffar 0
mariiia Klätterkompis/ar sökes (sthlmstrakten) Träffar 0
klättermicke Klättringspartner i Sthlm Sökes Träffar 0
Sjöhästen Resesällskap till Thailand, Kambodja sökes Träffar 3
Benq Aktivitetskompis sökes! Träffar 1
haakn Träningskompis i Dalarna sökes! Träffar 0
medsolskenskeniblick Friluftskompisar sökes, nåt på gång den 18/3? Träffar 3
Annaman Rese-,frilufts-,klätter-,skid-,rolig- polare sökes Träffar 70
fjällvallmo småäventyrliga sökes! Träffar 4
jimpaw cykelsällskap sökes Träffar 0
Lina1983 MTB-kompis sökes i växjö! Träffar 2
lenkes Allintresseradfrilufsarkompis sökes. Träffar 7
Barringer Lagkamrat sökes till Skåne adventure race Träffar 3
Tigershark Sökes fiske,vandrings & fotointresserade. Träffar 2
jenn71 Klätterkompis sökes! Träffar 10
Zar Friluftskompis i Norrbotten/fyrkanten sökes! Träffar 2
limpan77 Träningspartner för Box i Uppsala sökes Träffar 2
korpnatt Vandringskompis sökes i närheten av Borås. Träffar 0
vän Vandringskompis sökes!/Ändrad tidpunkt. Träffar 1
vän Vandringskompis sökes! Träffar 0
jamten Träningskompis/ar Lund sökes! Träffar 3
Makoo Forspaddlare sökes för fotografering Träffar 0
Charlottan Vandrings/träningskompis i Karlstadstrakten sökes Träffar 3
Jeppe_berget Inlineskompisar och andra polare i Gbg sökes! Träffar 3
andersni träningspolers (gjärna på cykel) i e-tuna sökes Träffar 0
övikarn friluftsintresserade i Övik sökes Träffar 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.