• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftskompisar i Örebro sökes!!!

Hej!

Är en tjej på 30 + som gillar både långfärdsskridskoåkning och vandring men kommer ut alldeles för sällan. Har få kompisar som delar mitt intresse och tänkte därför testa om går att hitta likasinnande den här vägen? Skulle vara trevligt att hitta ett gäng att hitta på saker tillsammans med.

Hör av er!

Anna
 
En till som letar kompis!
Jag, med familj, bor utanfor stan och soker med ljus och lykta efter likasinnade. Min man och jag ar 30 och 33. Vi har lite olika intressen, jag framst klattring, medan min man ar utbildad fjalledare och ar nojd bara vi ar ute. An sa lange har vi inte akt sa mycket langfardsskridskor.

Elin
 
Hej Anna och Elin!
Jag letar också friluftskompisar. Flyttade till Örebro hösten 2008 och tycker det går långsamt att hitta nya, likasinnade vänner så jag tänkte prova det här sättet. Och då hade ni redan startat sökandet! Blev medlem just nu, så jag har inte fyllt i min profil, men jag gillar att vara ute på alla möjliga sätt. Nu är det långfärdsskridsko och längdskidor som lockar. Även kajak och att bara vara i naturen vid andra årstider. Har nosat lite på geocaching som är ett kul sätt att komma ut. Är också 30+ (om det nu har någon betydelse).

Hoppas vi hörs vidare!

Sara
 
Händer det något här

Hej på er allesammans i den här tråden :)
Jag heter Jonas och har nyligen flyttat tillbaka till Örebro.
Det skulle ju va skitkul och hitta på nått nu i sommar.
För nästan ett halvår sen var jag med och startade en aktivitetsgrupp i Jönköping.
Vi fastslog helt enkelt en dag eller rättare sagt eftermiddag på ett cafe där vi träffades första gången. Sen hittade vi på saker ute i naturen.
Jag skulle gärna vandra en helg på kilsbergsleden med trevligt sällskap.

Kom igen nu ;)
 
Träff på Hälls 7/6

Jodå Jonas och alla andra. Härmed tar Anna (som startade denna tråd) och jag initiativ till en träff i verkliga livet, så får vi se om vi blir ett gäng som kan trivas ihop.

När? Måndag 7 juni kl.18
Var? Hälls konditori. Vi ses utanför på Engelbrektsgatan.

Hoppas vi ses!

/Sara & Anna
 
Snart fikadax!!! (Örebro 7/6 kl18)

Bumpar denna tråd, för att påminna om detta fina initiativ!

Det är ju verkligen inte för alltför ofta som man har chansen att träffa likasinnade här i trakten, så passa på nu alla friluftsintresserade! - Jag tänker iallafall gå dit. Tycker precis som de andra i denna tråd, att det vore kul om vi kunde få ihop ett gäng att hitta på saker i naturen med.

Och man riskerar ju faktiskt inte mera än att behöva ta en fika tillsammans med några likasinnade, som man dock ännu inte känner, så det kan ju vara värt "besväret ", även för fegisar som mig... Samtalsämnen råder det dessutom ingen brist på!
Hoppas vi ses på Hälls! :)

/ Torbjörn (Som äntligen fått tummen ur och skrivit ett inlägg, efter flera år här på utsidan...) :cool:
 
det va väl träligt att en såg tråden nu (1 månad fel)
undrar bara hur det gick med träffen,om det blev någon aktivitet planerade,är gärna med på det mesta om det passar.

/k
 
Hej!
Jodå, träffen gick bra. Fem av oss som skrivit i tråden slöt upp på Hälls och hade en riktigt trevlig fikastund! :)
Dock visade det sig vara lite knepigt att hitta en lämplig dag innan semestern som passade alla. Vi väntar därför till efter semestern och försöker få till någon aktivitet framåt Augusti. Troligtvis blir det i så fall dagsturer i anslutning till bergslagsleden till att börja med, för enkelhets skull.

Vi lär väl bumpa denna tråd igen när det börjar dra ihop sig, samt att vi skickar PM till de som verkar intresserade!

(För egen del är jag väl inte helt omöjlig att få med på t.ex. en paddlingstur nu på semestern, om nån är intresserad. Skicka gärna ett PM isf! )

Mvh / Torbjörn
 
Oooh vill vara med!

Hej jag har bott två år i Örebro nu och saknar någon att hitta på utelivs aktiviteter med... så jag blev jätte glad när jag hittade denna tråd. Jag är 21 och jag har mest vandrat (jag har paddlat lite kanot) sen har jag campat en massa i Afrika, men jag testar gärna nya saker. Nu var jag inte med på träffen men om ni letar efter fler deltagare så hänger jag gärna på.
Mvh. Jon
 
Senast ändrad:
Hej

Glad och optimistisk 34 årig kille bosatt i den lilla orten Pålsboda (bodde i Örebro innan och före det Stockholm). Har ett väldigt stort djur och naturintresse och vill nu utveckla mitt intresse för friluftsliv. Är denna "örebro grupp" aktiv ännu? Alltid kul att träffa nya människor så jag vill gärna vara med om jag får.

Glad påsk
/Jimmy
 
Hej Jimmy,
Som du ser nedan i tråden så hade vi en träff i början av förra sommaren, sen var vi några som försökte få med varandra på vandring i höstas, men det gick lite trögt tror jag. I alla fall så har jag inte träffat någon av de andra sen i somras. Men om det är svårt att sparka igång såna här privata initiativ, så kolla in Friluftsfrämjandets hemsida och leta dig fram till Örebros lokala sida. Det har blivit fler aktiviteter för vuxna här i Örebro. I lördags var vi t ex 7 st som paddlade kajak på Hjälmaren och fler turer står på paddelprogrammet. Sen är det en del vandringar också och nu pågår en fjällstudiecirkel där de sedan ska vandra i Abisko i juni.

Eller föreslå ett datum och en tid igen på Hälls konditori, så kanske det dyker upp några intresserade ;-)

/Sara
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KristinE-D Friluftskompisar i Örebro Träffar 52
Luffsen Friluftskompisar Höga Kusten Träffar 0
Klockren Ninja Friluftskompisar sökes i Umeå! Träffar 1
Sveea Söker "friluftskompisar" i Gällivaretrakterna. Träffar 2
Petter_Karlsson Letar friluftskompisar! Träffar 15
Friluftstjej39 Friluftskompisar i Trollhättan Träffar 6
Rcloket Friluftskompisar i Karlshamn Träffar 0
medsolskenskeniblick Friluftskompisar sökes, nåt på gång den 18/3? Träffar 3
Missewing Friluftskompisar Uppsala Träffar 3
krullan Friluftskompisar Hässleholm/Skåne Träffar 1
Läraren Friluftskompisar i Karlstad/Värmland Träffar 0
torsan Friluftskompisar i Trollhättan m omnejd Träffar 0
trolla Aktiva tränade friluftskompisar Värmland, tjej 33år. Träffar 2
larsa Friluftskompisar i Halland Träffar 0
Freddie Friluftskompisar i sthlm Träffar 2
Avslutatmedlemskap161229 Hiking i Örebro området? Träffar 0
Avslutatmedlemskap161229 Örebro vandringsintresserade? Träffar 0
crille52 vandringskompis örebro/värmlandslän Träffar 0
pelle_129 VANDRING - ÖREBRO (dalarna, vmanl, östergöt, värml... Träffar 0
liquidmonkey fredrik sträng i örebro Träffar 1
Eskimodog Aktivitetskompis i ÖREBRO-län? Träffar 19
liquidmonkey Örebro Grillkväll Sondag 18 Juni Träffar 0
Claesvattman Vandringsvän/vänner sökes stockholm Träffar 0
LonelyWoodMan Skogsmulle i liknande ålder omkring Degerfors, Karlskoga sökes Träffar 0
Magla Toppturs kollega sökes GBG sattsar på Høgrutajotunheimen Träffar 1
LonelyWolf Friluftsvänner i Karlshamn/Blekinge med omnejd sökes :) Träffar 0
mrbambocha Friluft- o Äventyrsvänner sökes i Halland! Träffar 1
LonelyWolf Boende Åre v 41 sökes Träffar 1
jonsomvet Vänner med jakt intresse sökes i Stockholm Träffar 2
Kristin123 Vänner i Stockholm med omnejd sökes Träffar 5
wille.l Kompis med samma brinnande intresse sökes! Träffar 2
[Dave] Actionfotograf sökes! Träffar 1
7704 äventyrskompisi Uppsalaområdet sökes Träffar 1
madir Löparkompisar i Uppsala och Stockholm sökes! Träffar 1
HelenaF Tjejträningskompis i Falun sökes! Träffar 0
swanö MTB träningskompisar sökes i Stockholmsområdet Träffar 4
andreasl78 MTB Kompis Sökes i Östra Skåne Träffar 0
kaktusen89 Tränings/äventyrs kompis runt 18 år sökes i stockholm Träffar 21
Aktivitetspolare sökes/finnes Träffar 5
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Träffar 0
andersmossing Segling sökes - Stockholm Träffar 0
mariiia Klätterkompis/ar sökes (sthlmstrakten) Träffar 0
klättermicke Klättringspartner i Sthlm Sökes Träffar 0
Sjöhästen Resesällskap till Thailand, Kambodja sökes Träffar 3
Benq Aktivitetskompis sökes! Träffar 1
haakn Träningskompis i Dalarna sökes! Träffar 0
Annaman Rese-,frilufts-,klätter-,skid-,rolig- polare sökes Träffar 70
annex Friluftsare i Östergötland sökes.. Träffar 26
fjällvallmo småäventyrliga sökes! Träffar 4
jimpaw cykelsällskap sökes Träffar 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.