• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Aktivitetskompis i ÖREBRO-län?

Söker någon som har lust att hänga med på diverse saker nu i vår/sommar! Vandring, kajakpaddling, mtb-turer... Känner ingen här som har dessa intressen, föruom min hund (som inte gillar att paddla).


Hör av dig!
 
Paddling

Hej Sarah

Tänkte bara tipsa om kanotföreningen nere vid slussen, varje onsdag em (17.30) samlas de som vill för en gemensam paddeltur med fika (2-3timmar). Kajak finns nog att låna om du saknar. Det brukar bli 3-8 personer som sticker ut.

/Kristofer
 
det låter bra!
var ut just nu o mtb bike två timmer bakom universitetet!

jag också har inte så många kompasiar som vill göra samma sak jag brukar,bli kul med liten sälskap.

om väder är bra vi kan träffas söndag för en mtb om du vill?
 
Hejsan!!

Är också intresserad av friluftsliv framförallt vandring och cykling. Brukar ofta ta mig upp till Kilsbergen under vår/sommar och finns det tid brukar jag ge mig av lite längre för större strapatser. Söker också någon att utföra dessa aktiviteter för tillfället så hör gärna av om du fortfarande söker någon. Bor i Örebro!!

//Per
 
Jaså?

Så få är vi väl inte som rör oss i trakterna runt Örebro. Bakom universitetet är det helt ok att cykla, jag brukar köra lite olika stigar och vägar som går ner mot Hallsberg och den vägen.

Tyvärr har jag aldrig varit på kilsbergssidan och cyklat, men jag träffade en tjej när jag var ute och cyklade som sa att det är lite finare stigar/vägar och mer kuperat där.

Kanske ska vi ordna en "utflykt" jag tycker om att cykla iväg och sen äta fika, fast tyvärr så gör jag inte det så ofta.

Men en utflykt fram i maj kanske vore nåt? Jag har en sanslöst lugn delkurs sista fem veckorna nu så.... Finns säkert fler som har det så så att man kan ta det mitt i veckan (om man nu pluggar alltså).

Mvh Mattias (jag törs inte köra en särskild nedförsbacke i markaskogens mtb-bana :) )
 
Utflykt

Nappar på Hertz idé om att ordna med en utflykt?? Vi samlar ihop ett gäng och ger oss ut över en dag, den som hittar leder ;-)

Tyvärr så blev min mtb stulen, så jag måste försöka hitta en ny...
 
Aj

vad sur man blir när någon snor nåt, du kan få låna en av mig, jag har "hittat" en ny :)

Nej men en utflykt vore ju skoj, borde ju finnas många som vill haka på, spec bra vore ju med nån inföding (örebrofödd) som hittar extra bra, jag hamnar lite småvilse då och då.

Mattias
 
MTB eller kajak har jag inte, däremot tar jag mig gärna ut till något naturreservat och lufsar runt lite emellanåt. Ibland bara för en fika eller grilla falukorv, ibland för en övernattning. Kindla är favoriten. Finns det fler?

Mvh
Peter P.
 
Kul att flera var sugna på utflykter. Jag och en kompis tänker cykla upp till kilsbergen på söndag om vädret tillåter. Om någon är intresserad så kan ni ju höra av er.

Om ni vill kan ni nå mig på msn vartofta@hotmail.com

//Per
 
Är oxå sugen på att hitta på något. Är infödd örebroare =) och hittar väl skapligt i Kilsbegen. Vandrar ganska mycket och testar gärna nya äventyr. Har inte kommit igång med mb än men det lockar. Hänger gärna på om någon har en kul idé.
 
Hej!

Synd att Västerås ligger en bit bort, men det finns fina skogar i Bergslagen.
Vad har du för hund?


m v h
CJ
 
markaspåret

Hallå

Är även mycket intresserad att hitta på utflykter som nämntstidigare.

Ett starkt tips är att prova cykla markaspåret i örebro. Mycket roligt och teknisk mtb-bana.

Peter
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.