• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftskompisar i Trollhättan

Hej på er!
Jag är en friluftsintresserad tjej på 39 år som söker friluftskompisar i Trollhättan och närområden.
Jag gillar det mesta som har med friluftsliv att göra campa, vandring i alla former, paddla kajak (relativ nybörjare), fiske etc. Jag provar gärna nya aktiviteter och problemet är alltid att få med sig någon annan med samma intresse. Jag är intresserad av både små som stora äventyr. /Helene
 
Kul!

Hejsan!

Alltid kul att träffa andra friluftsintresserade :)

Som du kan se om du kikar på min "sida" här på utsidan både bor jag i Trollhättan och har haft friluftsliv som intresse ett ganska bra tag vid det här laget. Den här tiden på året är det mest kortare turer, framför allt i svampskogen som gäller. Var faktiskt ute i helgen och säga vad man vill om västkusten, men gott om svamp det finns det i alla fall!

/ Stefan
 
kollade på din sida och ser att du har varit ute och rört på dig ganska mycket:) själv är jag ganska ny på detta har varit i sylarna 2gånger och gjort vasaloppsleden o kinnekulle nåra gånger.har även en stuga i öresjö där vi brukar plocka svamp och fiska
 
Jo.

Ja det har onekligen hunnits med ett och annat "äventyr" genom åren. Har gillat att vara ute i naturen sen jag var ute och fjällvandrade första gången med mina föräldrar, vilket var 1974, då vi lustigt nog faktiskt gick just till Sylarna.

Bor för övrigt mitt i stan (kungsgatan 38), så jag har ganska lätt att ta mig till fritt valt fik (eller pub) lite när som helst.....

/ Stefan
 
bor själv på karlstorp.du kan inte tippsa om några bra vandringsleder här omkring.ungefär på 10mils avstånd lr så?
 
Lite granna...

bor själv på karlstorp.du kan inte tippsa om några bra vandringsleder här omkring.ungefär på 10mils avstånd lr så?

Hejsan!

Får erkänna att jag inte knatat runt alltför mycket i närområdet. Det flesta av mina vandringar har förlaggts uppe i fjällen, här nere är det mest kajak och kanot turen som gäller. Men ett ett par områden känner jag i alla fall till.

Halleberg ligger klart närmast Trollhättan och är definitivt värt ett besök. Inte något jätteområde direkt, men man kan få till ganska fina dagsturer där uppe.

Sen har jag två olika turer ute vid Hunnebostrand-området. Dels Soteleden som jag vill minnas bitvis var riktigt trevlig (slingrar sig runt ute på Sotenäs, därav namnet). Sen har jag gjort en lite udda tur ute på Ramvikslandets Naturreservat, som är ett mycket speciellt område. Sönderbrutet och svårframkommligt och näst intill omöjligt att följa leden som var mycket dåligt markerad, men samtidigt ett klart spektakulärt området.

Sist men inte minst har jag gjort ett par turer uppe i Kynnefjällsområdet där man bland annat kan följa delar av Bohusleden. Om man tänkt sig att vara ute mer än en dag är Kynnefjäll det område i närheten som jag gillar bäst.

/ Stefan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.