Från Uppsala till Ritsem med Sj

Jag brukar varje år beställa hela resan genom sj. Men nu hittar jag inte destination "Ritsem" genom sj. Jag ringde sj om problemet men de kunde inte ge mig något riktigt svar mer än att hon trodde att de avslutat samarbetet med fjällbussen som går mellan Gällivare och ritsem. Någon som vet något om det ? Bokar jag separata resor så är det hög risk att jag missar bussen då det är vanligt att tåget kommer in försent.

Tror inte länstrafiken har någon turlista på Ritsem nu i lågsäsong (det är ju en sommarlinje), och trafikerar inte länstrafiken den sträckan kan du inte boka genom SJ.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
När ska du resa? Ibland är länstrafiken sena med att rapportera in tidtabellerna vilket kan ställa till lite bekymmer med en kombinerad resa.

I december slutar SJ att köra nattågen till övre Norrland och istället är det Vy-tåg som tar över (SJ kommer inte att köra sina tåg längre än till Umeå). Detta kanske har något med dina bokningsproblem att göra?

Det lär inte hjälpa, SJ säljer VYs biljetter (går bra att boka en resa till t.ex. Gällivare i februari). Det är bussen som saknas, länstrafiken i Norrbotten du ska prata med.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips