Från Porto till Peking med cykel - start 25 mars.

Hej på er allihop!

Jag kommer nu under 2008 att bege mig från Porto i Portugal vid Atlantens östra kust till Peking i östra Kina. Resan startar den 25 mars och jag tänkte helt enkelt kolla vilka här som är ute och cyklar under den tiden som har lust att slå följe med mig. Om inte för hela resan, så iallafall så långt som möjligt. :)

Fick idén under förra året när jag och en vän cyklade från Gdansk i Polen upp till Norrbotten via Baltikum, Ryssland och Finland.

Just nu ligger jag i hårdplanering inför den här resan och är just i fas med att skaffa hemsida, sponsorer o.s.v.

Så, vilka är ute denna tid?

Skriv gärna ett mail till mig eller lägg till mig på msn: nicklas_ll@hotmail.com

Ni som har cyklat denna rutt eller delar av den får gärna höra av er till mig också, jag har mycket frågor som det skulle vara trevligt att diskutera med någon.
 
Hejsan,

oj, vilken kul resa! Skulle gärna vilja hänga med en bit, men måste tyvärr arbeta fram till sommaren. Skicka gärna adressen til din hemsida så att man kan läsa om dina äventyr.

Lycka till med planeringen o go tur!
Terje
 
Jag och min bror cyklade år 2005 från Sverige till Peking via Istanbul. Vår resrutt borde likna din planerade i stora delar. Vi har skrivit om resan på www.utsidan.se/cldoc/1059.htm Har du frågor är du välkommen att höra av dig. Lycka till!

MVH MATS
 
Hej på er allihop!

Jag kommer nu under 2008 att bege mig från Porto i Portugal vid Atlantens östra kust till Peking i östra Kina. Resan startar den 25 mars och jag tänkte helt enkelt kolla vilka här som är ute och cyklar under den tiden som har lust att slå följe med mig. Om inte för hela resan, så iallafall så långt som möjligt. :)

Fick idén under förra året när jag och en vän cyklade från Gdansk i Polen upp till Norrbotten via Baltikum, Ryssland och Finland.

Just nu ligger jag i hårdplanering inför den här resan och är just i fas med att skaffa hemsida, sponsorer o.s.v.

Så, vilka är ute denna tid?

Skriv gärna ett mail till mig eller lägg till mig på msn: nicklas_ll@hotmail.com

Ni som har cyklat denna rutt eller delar av den får gärna höra av er till mig också, jag har mycket frågor som det skulle vara trevligt att diskutera med någon.

Har även tänkt cykla till Peking i år men det finns en stor risk att jag stannar i Centralasien. Kommer troligtvis vara i något av Stan-länderna när du passerar mig. Kolla var jag är och skicka ett mail...

/Stellan
sandstorm.se
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
daviid Sällskap genom europa Berlin - Genova + Barcelona - Porto - Tangir Långcykling 0
Jorden runt Kedja till tandemcykel Långcykling 15
niking Ram till Kindernay-navet Långcykling 26
Alexander1 Treriksröset/Tromsø till Smygehuk sommaren 2021, med mig? Långcykling 9
thureb Motsvarighet till Utsidan resp Blocket i Danmark? Långcykling 3
Mattiis Hjälp med vevaxel till enhjuling Långcykling 2
olaab Hur laga till ris när man är på tur? Långcykling 21
Klaus Nya hjul till långfärd! Långcykling 26
Seebra Med velomobil till Nordkap Långcykling 0
avslutmedlemskap0904 Cykla när det regnar, till jobbet Långcykling 14
onti_brain Rekommendationer: hammock, bivvy bag, & alternativ till tält/ eller bara tält.. Långcykling 6
Anders Nordh Cykling till Albanien Långcykling 2
igs Från hav till hav i Frankrike Långcykling 1
olaab Mavic fälg till 40-622 ? Långcykling 7
olaab Ström till GPS, o mobil? Långcykling 36
olaab Packfickor till cykel? Långcykling 1
Tompaa Söker cykelkamrat till Europatur i sommar! Långcykling 1
FrystMargarita Tandem till Spanien Långcykling 10
Erkabubben Söker cykelkamrat till Kina och vidare jorden runt Långcykling 1
morello Indien till vintern Långcykling 0
Erkabubben Söker cykelkamrat till München eller Malta Långcykling 0
rullians På cykel till Frankrike+ Långcykling 0
Fröllan På cykel till Wien Långcykling 10
Sote Cykla till Italien? Långcykling 1
Thunder91 Göteborg till Jotunheimen på cykel Långcykling 3
eyck Utmanare till LHT/Thorn Sherpa Långcykling 1
Sote Cykla till Frankrike? Långcykling 3
CalleNilsson Rosebike 26"-hjul till långfärdscykling Långcykling 8
andy69 Bygga om MTB till långfärd...? Långcykling 20
guldtramp pakethållare till surly lht disc Långcykling 7
JorgenB Kåpa till vanlig cykel Långcykling 9
musse592 ang. visum till centralasien. Långcykling 5
stroeller Söker sällskap till Gibraltar - Nordkapp under juni och juli 2015 Långcykling 0
Fredron Enköping till Helsingborg, ruttförslag önskas. Långcykling 2
SeekOut Hjullager till gammal cykel Långcykling 13
ihe Anpassa en gammal MTB till krig Långcykling 27
Gocraft Hårt, vattentätt skal till cykel Långcykling 4
jens93 flyg och cykling till/i australien och nya zeeland! Långcykling 8
exbless Resekamrat till Afrika/asien i höst. Långcykling 2
Osynlig Finare sidokorg till cykeln Långcykling 4
GostaAkermark Skrämmande oerfaren nybörjare drömmer om att cykla till Turkiet Långcykling 32
MagArne Lättrullat 20" däck till cykelkärra Långcykling 8
KoreaStyle Ska cykla till Afrika 2015 - har frågor om det mesta. Långcykling 24
Wilfried Någon mer som vill cykla till Murmansk och Lofoten sommaren 2014? Långcykling 12
Börner Dokumentärfilm om cykling till Asien Långcykling 3
kallemoberg Videoblogg för långfärdscykling till Indien Långcykling 1
basti Tips på rutt till Yellowstone! Långcykling 11
Vägslav Visum till ryssland! Långcykling 4
Nordlund75 Första turen för mig - Gdansk till Trieste - bra val? Långcykling 20
arvidsson.anna Cykla från Uppsala till Lund Långcykling 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.