Hårt, vattentätt skal till cykel

Jag vill ta med mig en cykel på en liten oruffad trimaran som i värsta fall kan välta upp och ner. Jag har funderat både på biltakboxar och stora vattentäta plasttunnor, men bäst vore om någon säljer en hård, vattentät box avsedd för cyklar, som också kan hålla borta rost i havsmiljö. Finns det någon här som hört talas om något sådant eller har någon annan lösning?

Jag skulle kunna nöja mig med en liten hopfällbar cykel, men de är ganska utrymmeskrävande också de. Jag skall fråga i något marint forum också, men tänkte att jag kunde börja här!
 
På något sätt kommer det alltid in aslt och fukt i förråd ombord. Har du inte värme i förrådet blir det fuktigt. Så det kan vara lika bra att ha bara något kapelliknande över/ev. under om det kan stänka upp så att cykeln har en chans att torka. Och utrusta cykeln med så roströga delar som möjligt.
 
Var hittar jag "en pvcpåse med vattentätt blixtlås" som är tillräckligt stor? Den måste säkert rymma minst 100 liter.
 
Vet inte

var du beställer en sådan men det finns t ex firmor i Tyskland och eller Polen som gör PVC-skinn till Klepperkajaker och andra Faltkajaker. Möjligen kan firmor som gör lastbilskapell också fixa nåt sånt här.

Thure
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.